Samsung отстъпи първенството на втория по големина смартфон пазар в света

Xiaomi детронира корейския гигант в Индия

Samsung отстъпи първенството на втория по големина смартфон пазар в света

Снимка: Pexels

11211 ~ 2 мин. четене
Най-големият смартфон производител в света – Samsung, загуби първенството си на един от ключовите развиващи се пазари в Азия. Гигантът бе съборен от трона в Индия от китайския си конкурент Xiaomi, сочат актуални данни за индустрията от сряда, предава CNN. 

През последното тримесечие на 2017 г. продажбите на Xiaomi в Индия са представлявали 25% от всички, докато тези на Samsung – 23%. Това показва статистиката на консултантската компания Counterpoint Research. 

Canalys,  друга изследователска фирма, оценява дела на китайската фирма на 27%, а на корейската – на 25%.

Samsung доминираше индийския пазар на смартфони през последните шест години. От влизането си в страната през 2014 г. обаче Xiaomi постепенно набираше сили и си извоюваше стабилни позиции във времето. 

Сумарно продажбите на двете компании през миналата година са генерирали над 40% от 132-та милиона продажби на смартфони през 2017 г. 

Индия е вторият по големина пазар на смартфони в света – по-голям от САЩ и втори веднага след Китай. Там интернет все още е новост за стотици милиони хора, които тепърва се хващат мобилни устройства в ръцете си. 

Според анализатори успехът на Xiaomi се дължи на това, че предлагат евтини модели, което е важно за местните хора, голяма част от които вземат по 2 000 долара годишна заплата.  

„Загубата на Samsung произлиза от неспособността му да трансформира портфолиото си от евтини продукти“, коментира Рушаб Доши то Canalys, според когото корейската компания не е успяла да спечели от нискобюджетните клиенти.

За сметка на това Xiaomi предлага телефони на цени от под 240 долара. 

Експлозивен ръст

През 2017 г. продажбите на Xiaomi са нараснали с 259%, посочи Тарун Патак, асоцииран директор в Counterpoint Research. Три от петте най-популярни устройства в Индия са именно под китайския бранд. 

Xiaomi е една от няколкото китайски марки, проникнали в Индия. Другите три големи играча са Lenovo, Vivo и Oppo – всяка от тях с по около 6% пазарен дял. 

Анализаторите очакват, че борбата между Samsung и Xiaomi ще продължи с пълна сила и през 2018 г. 
Подкрепи Economic.bg