Shein и Temu губят десетки милиони потребители заради митата на Тръмп
Китайските онлайн търговци са изправени пред драстично орязване на рекламните бюджети и свито потребление

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Китайските онлайн търговци на дребно Temu и Shein губят десетки милиони потребители заради по-високите американски вносни мита.
Някога бързият растеж на потребителите на платформите започна да се обръща, след като президентът Доналд Тръмп наложи високи тарифи върху китайския внос и затвори данъчна вратичка, която позволяваше на търговците на дребно да подбиват конкурентите, съобщи Financial Times.
Месечните активни потребители на Temu в Съединените щати, мярка за ангажираност в приложението на компанията, са спаднали с 51% до 40.2 милиона между март и юни.
Shein също е претърпяла спад, макар и не толкова драматичен, се казва в статията на бизнес изданието. Месечната ѝ активна потребителска база е намаляла с 12% до 41.4 милиона.
Двете компании буквално разбиха електронната търговия през последните пет години, изграждайки клиентски бази благодарение на нереално ниски цени и наводнение от реклами в социалните медии, пише FT.
Shein се е надявала да използва този растеж, за да осъществи успешно първично публично предлагане (IPO), но се е сблъскала с редица регулаторни пречки в Съединените щати и Обединеното кралство. Според съобщенията, компанията планира да подаде заявление за листване на борсата в Хонконг.
Спадът в потреблението и за двете компании може да е свързан с намаление на разходите за реклама, се казва в информацията. През последните три месеца Temu е вложила в реклама в САЩ 87% по-малко средства на годишна база, докато Shein е намалила тези разходи с 69%.
Но тези спадове се дължат на факта, че потребителите продължават да проявяват колебание относно своите покупки. Индексът на потребителските настроения на Университета в Мичиган за юни показа възстановяване на настроенията, въпреки че все още е с 18% под нивата от декември след изборите.
Данните за личните доходи и спестяванията от Бюрото за икономически анализи „обрисуваха портрет на притиснат потребител“, се казва в отделен доклад на PYMNTS. Числата показват спад на личните доходи с 0.4% на месечна база през май, което е първият месечен спад от септември 2021 г.
Проучването „2025 Global Digital Shopping Index“ на PYMNTS Intelligence установи, че 60% от потребителите разглеждат търговски сайтове на телефоните си няколко пъти седмично, като под половината от тези сесии на разглеждане водят до реални продажби.
Смартфоните вече обхващат почти половината от всички покупки на дребно, което подчертава централната роля, която мобилните устройства играят в процеса на пазаруване“, написа PYMNTS в понеделник. „Следователно търговците трябва да третират тази постоянно активна аудитория като основа на своята стратегия за канали за продажби.“