Светът на Загорка
Пивоварната в Стара Загора е модерна и иновативна, но същевременно успява да запази традициите и идентичността си
Пивоварна ЗАГОРКА навлиза във втория век от дейността си, а вече повече от 20 години компанията е част от глобалното семейство на HEINEKEN. В този период е инвестирала над 133 млн. евро в модернизация на процесите и увеличаване на производствения капацитет. Днес пивоварната в Стара Загора е сред най-модерните и най-иновативните в региона на Централна и Източна Европа, като същевременно успява да запази традициите и идентичността си.
Продукти
Портфолиото на ЗАГОРКА е разнообразие от висококачествени продукти, които българите обичат: Zagorka, Heineken, Ариана, Amstel, Stolichno, Desperados, Kaiser, Starobrno. Загорка Ретро бе призната за най-голямата иновация в България до момента, която получи признание и в Европа, тъй като другите компании в групата на ХАЙНЕКЕН последваха примера й. Zagorka Maxx е за тези, които търсят максималното удоволствие от вкуса на бирата без съдържание на алкохол. Продуктите ни със специални вкусови качества: Amstel Premium Pilsener, Stolichno Weiss, Stolichno Pale Bock, а в момента и Stolichno Amber - са с кехлибарен цвят и прекрасен вкус. В сайдер категорията предложенията на компанията са представени чрез марките Strongbow и “Крадецът на ябълки”.
Инвестиции
ЗАГОРКА продължава с амбициозните инвестиционни планове: завършване изграждането на пречиствателната станция, закупуването на нови съдове за отлежаване на пиво, проекти по реновиране на административната сграда. Продължава активното предоставяне на “зелени” хладилници на пазара, 100% от предоставените през 2016 г. са по-енергоефективни. Фокусът е върху най-добрите практики в работния процес. Много важни за компанията са здравето, безопасността и развитието на служителите. За ЗАГОРКА модернизацията и иновацията имат по-широко значение, което минава отвъд активите и продуктите.
Социална ангажираност
Посредством платформата за устойчиво развитие “Създаваме по-добър свят” ЗАГОРКА фокусира усилията си за социална отговорност. Компанията обобщава прогреса по изпълнение на ангажиментите на компанията в ключовите области: опазване на водните ресурси, намаляване на въглеродните емисии, устойчиви ресурси, здраве и безопасност, отговорна консумация и подкрепа на местната общност в Доклада си за устойчиво развитие. Основната цел при формирането на този фокус е компанията да има възможността с дейността си да влияе и да допринесе за положителна промяна и развитие.
Екоизмерения
Отличните си резултати в посока опазване на природата и нейните ресурси компанията отбелязва и с намаляване до 3,2hl/hl използване на вода при производството на бира; намаляването на въглеродните емисии с 19%, което също е един от най-добрите резултати в групата на HEINEKEN; устойчиви ресурси е сферата, в която работим в подкрепа на българския бизнес. През миналата година зеленият склад на ЗАГОРКА бе домакин на единственото по рода си 24-часово събитие Climathon, което се организира едновременно в 58 града по света с цел да търси решения на конкретни климатични проблеми.
Зелени и отговорни идеи
ЗАГОРКА ЗЕЛЕН ФОНД за седма поредна година ще реализира най-зелената идея, от която ще може да се възползват максимален брой жители от местните общности. И за втора поредна година ЗАГОРКА получава признание като най-зелената компания в сектора на бързооборотните стоки. Инициативите в подкрепа на отговорната консумация включват стартиралата кампания “GAME OVER - Алкохолът не е игра”, свързана с вредата от употребата на алкохол от непълнолетни лица, и “Ако шофирате, никога не употребявайте алкохол”, като част от глобалното партньорство на Heineken® и Formula 1®.
2016-а бе поредната година, в която ЗАГОРКА остави своя отпечатък като една от най-успешните организации и щe продължава уверено да върви напред.
Никос Зоис, изпълнителен директор:
Вярвам, че изразът “Успехът е пътешествие, а не дестинация” описва точно ЗАГОРКА. Ние сме много добър пример, признат и от HEINEKEN. За да постигнем този успех и да го поддържаме ежедневно, предлагаме на клиентите си уникални висококачествени продукти, а на партньорите си - да надграждаме и разрастваме бизнеса си заедно. На хората си помагаме да развиват личните и професионалните си умения, което им дава възможност за кариерно израстване не само в нашата компания. Доказателството за това е, че над 15 от нашите мениджъри, направили кариери на различни позиции в ЗАГОРКА, вече са на много високи позиции в страни от групата на HEINEKEN по света. Нашата амбиция е ЗАГОРКА да е пример по отношение на хората, продуктите и начина на работа. Вярваме, че успешният бизнес е устойчивият бизнес, защото ни е грижа за хората, за природата, както и за мястото, където работим и живеем. Нека продължим заедно нашето пътешествие да “Създаваме по-добър свят”. Дължим го на бъдещите поколения.