Търговските вериги трябва да отделят имитациите от оцета

Ще сезираме отговорните институции за злоупотребите в бранша, заяви Богомил Николов

Търговските вериги трябва да отделят имитациите от оцета

Търговските вериги трябва да отделят синтетичните оцетни имитации на различни щандове от натуралния оцет в големите търговски вериги. Подобна стъпка ще е в интерес на потребителите, които ще правят информиран избор. Това заяви директорът на асоциация „Активни потребители“ Богомил Николов пред в. „Труд“.

Проучване на организацията сочи, че потребители, които посягат към синтетиката, всъщност се подвеждат по етикетите на продуктите или тяхното позициониране в магазина. Тези продукти не са отделени на различни рафтове, а стоят заедно един до друг в търговската мрежа.

Когато потребителят трябва да избира между бутилки, които много си приличат, но се различават само по надписа “Оцет”, т.е. при единия липсва, а при другия го има, потребителят в повечето случаи гледа само табелката с цената. Купува си по-евтиния продукт, без да си дава ясно сметка, че всъщност избира имитация.

При положение, че над щанда с големи букви в момента пише „ОЦЕТ“, а понякога и на ценовия етикет под имитацията има думата „Оцет“, то хората няма как да обърнат по-сериозно внимание към какво точно посягат. Защото имат доверие на магазините.

Ако отгоре на щанда имаше обаче един голям червен надпис „Имитиращи продукти”, а до него има щанд, на който пише „Оцет” или „Традиционни продукти”, изборът на българите щеше да бъде различен, категоричен е експертът.

Необходимо е да се направят проверки и санкционират некоректните производители. Нужни са по-точни законодателни изисквания спрямо етикетите на които по-осезаемо да пише кой какъв продукт предлага, допълва той.


Години наред проучванията на асоциацията доказват, че у нас има засилваща се тенденция за предлагане на имитиращи продукти, вредни за здравето. Като се започне от сирената, маслото и се стигне до актуалната в момента тема за оцета.

Според Николов това се дължи на ниската платежоспособност на българските потребители, която стимулира много производители да търсят поевтиняване чрез компрометиране на качеството или директно производство на традиционни хранителни продукти чрез нови имитиращи технологии.

„Това е неприятна тенденция, не защото са се появили имитации, а защото те си пробиват път към хората по нечестен начин чрез заблуда. Това е тенденция, на която трябва да се противодейства, за да се спре бързо.“ коментира Николов.    

Коментари: 0