Целта на Зукърбърг през 2018 г.: Да „поправи“ Facebook

Всяка година той си поставя амбициозни предизвикателства

Целта на Зукърбърг през 2018 г.: Да „поправи“ Facebook

Снимка: БТА

4667 ~ 2 мин. четене
Изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг си постави амбициозна цел за 2018 г. - да „поправи“ управляваната от него социалната платформа. Предизвикателството той си отправи публично чрез пост в собствения си профил. 

Зукърбърг е известен с това, че всяка година се провокира с изпълнението на различни неща като например да посети всеки американски щат, да научи мандарин или да пробяга 365 мили в рамките на предстоящите 12 месеца. 

За първи път той направи това през 2009 г., когато икономиката се намираше в дълбока рецесия и Facebook далеч не беше толкова печеливша компания, каквато е сега. 

„Днес се чувствам в голяма степен като в тази първа година“, написа Зукърбърг в социалната мрежа и определи съвременния свят като неспокоен и разделен. 

Според него един от основните проблеми пред Facebook е защитата на общността от злоупотреби и омраза, визирайки разпространението на фалшиви пропагандни новини и злонамерени коментари. Другото, което заслужава специално внимание, е обвързано с критиката, че социалната мрежа хаби от времето на хората и в тази връзка е важно да се помисли как човек да прекарва времето си в нея пълноценно. 

„Моето лично предизвикателство през 2018 г. е да се фокусирам върху фиксирането на тези важни проблеми“, казва Зукърбърг, допълвайки че няма как да се предотвратят всички грешки и злоупотреби. Той уточни, че тези проблеми са комплексни и засягат по-широки теми като историята, гражданството, политическата философия, медиите, правителството. 

Не на последно място е и тази за технологиите. Един от най-любопитните въпроси в тази посока е този за централизацията. „Много от нас влязоха в технологиите, защото вярваме, че те може да има децентрализираща сила, която дава повече власт в ръцете на хората“. 

Много хора днес вече са загубили вярата си в тази идея на фона големите технологични корпорации и правителствата, които опитват да ги използват, за да наблюдават и манипулират. 
Конкретно Facebook бе разкритикувана, че е позволила разпространението на политически реклами по време на предизборната кампания в САЩ през 2016 г. посредством руски профили. 

Впечатление прави, че проблемите, които Зукърбърг описва, са далеч по-мащабни възможностите на един отделен човек и затова предзвикателството на пръв поглед не изглежда като персонално, доколкото в него ще бъдат впрегнати куп екпсерти. Изпълнителният директор на Facebook обаче е на мнение, че минавайки по-ангажирано през този процес, ще може да научи много. 
Подкрепи Economic.bg