В Германия големи бирени брандове рекламират хазарт на етикетите
Ако промените в Закона за хазарта на Симеонов бъдат приети, подобна реклама би била забранена в България

На фона на разразилата се полемика в България около предложенията на вицепремиера Валери Симеонов да се ограничи пряката и непряката реклама на хазарт, читател на Economic.bg изпрати пример как този бизнес се рекламира в Германия. На предоставените ни снимки се вижда, че световноизвестният бирен бранд Кrombacher рекламира хазартни игри на етикета си в Германия.
Става въпрос за реклама на лотария, в която всеки има шанс да спечели от 2 евро до 1 млн. евро.
Кrombacher е бил спонсор на няколко футболни клуба в Германия, включително на Айнтрахт (Франкфурт).
Ако промените в Закона за хазарта на Симеонов бъдат приети, подобна реклама би била забранена в България. Всъщност забраната ще важи за всякакъв вид реклама на хазар – в момента законът позволява пряката реклама на тото и лото игри, както и на залагането на случайни събития като футболни мачове и други. Операторите на тези игри задължително трябва да са лицензирани от Държавната комисия по хазарта и да плащат 15%. При евентуалното приемане на поправките рекламата по телевизията, по всякакъв вид продукти и извън лицензираните павилиони ще бъде забранена, но ще остане възможността тя да плъзне навсякъде в интернет, където липсват каквито и да са регулации.