Въпреки че забрани Facebook, Китай е вторият ѝ най-голям рекламодател

От там идват близо 10% от приходите на компанията, сочи анализ на Pivotal Research

Въпреки че забрани Facebook, Китай е вторият ѝ най-голям рекламодател

Снимка: БТА

1376 ~ 2 мин. четене
Близо 10% от глобалните приходи на Facebook, или около 5 млрд. долара, идват от Китай, сочи доклад на Pivotal Research. Тези цифри нареждат страната като втория най-голям източник на пари за компанията след САЩ. Изненадата идва от факта, че дейността на социалната мрежа в комунистическата държава е забранена. 

"Доскоро Facebook даваше информация за приходите на потребителска база. Сега обаче стана видим и адресът на фактуриране за клиентите-рекламодатели, което идва да покаже ролята на китайските рекламодатели за компанията", казва анализаторът Брайън Вийзър, цитиран от AdAge. 

Редица експерти, включително Вийзър, вярват, че Китай ще увеличи рекламните разходи във Facebook в обозримо бъдеще. Това означава, че американските играчи ще срещнат нарастваща конкуренция от страна на азиатската държава както по отношение на рекламното пространство, така и по отношение на самите продукти. Смартфон производители като Huawei и Xiaomi всячески се опитват да достигнат до потенциалните клиенти в САЩ. 

Според Вийзър основният извод от доклада е, че се отварят нови възможности за увеличаване на рекламните приходи, стимулирани от разходите на Китай, които се вливат в други държави. 

„Хората говорят за Китай като за целеви пазар, но по-малко като за конкурент“, обръща внимание Суати Ийшуър, консултант в глобалната изследователска фирма R3. Експертът също обръща внимание на китайските брандове, опитващи се навлязат на чужди пазари.  

Междувременно броят на агенциите в Китай, специализирани във Facebook маркетинга, се увеличава, сочат данните на R3. От там дават пример с BlueFocus, която се определя като „официален упълномощен представител на Facebook в Китай“. Други играчи в страната като Cheetah Mobile, Meetsocial, Powerwin и Papaya, са регистрирани на уебсайта на социалната мрежа като сертифицирани търговци на рекламни полета. Възходящият ход на тази тенденция е виден, изтъква Ийшуър. 

Откъде идват парите?

Според оценките на Вийзър, около 1 и 1.5 млрд. долара идват от разработчиците на мобилни приложения. Останалите от други видове индустрии. 

Саул Гитлин, старши специалист по маркетинг и комуникации с повече от 30 години опит, специално насочен към китайските потребители, смята, че отговорът е сравнително прост. Според експертът китайските компании имат ясна цел – да достигнат до потребителите в чужбина, независимо дали са b2b или b2c ориентирани. 

„Най-голямата част вероятно е реклама от китайския бизнес, голям и малък, който се опитва да достигне до потребителите в чужбина“, обобщава Гитлин. 
Коментари: 0