Таблоидите на Рупърт Мърдок натрупаха огромни загуби
Милиардерът вече е отписал напълно стойността на The Sun и The Sun on Sunday

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Загуба от 200 млн. британски лири претърпя Рупърт Мърдок заради негативното въздействие на пандемията, която се отрази на приходите от реклама и продажби на някои от издания, които притежава. Милиардерът притежава таблоидите The Sun и The Sun on Sunday, като според него тяхната стойност вече е нула.
Оборотът на двата вестника се е сринал с 23% до 324 млн. паунда в края на юни 2020 г. За сравнение, приходите от продажби и реклама преди пандемията са били бил около 420 млн. паунда. Ужасните пазарни условия, съчетани с еднократни разходи, свързани с продължаващи съдебни действия по обвинения в подслушване на телефонни, доведоха до загуби преди данъци от 67.8 млн. паунда през 2019 г. до 201.4 млн. паунда за миналата година, отбелязва The Guardian.
В резултат News Group Newspapers, дъщерното дружество на News UK, което управлява двете заглавия, не възлага големи надежди, че изданията ще се върнат към положителен растеж.
Повече от 80% от загубите на Sun, около 164 млн. британски лири, са еднократни разходи, свързани най-вече със скандала с подслушванията от 2011 г. Те включват 52 млн. паунда такси и обезщетения, изплатени по граждански искове, както и изплатени два пъти по 26 млн. паунда през 2019 г. за „въпроси на вестниците във Великобритания“.
The Sun изплати значителна сума в четвъртък за уреждане на иск, предявен от бившия депутат Саймън Хюз, който твърди, че репортери, които искат да разкрият сексуалността му, са го подслушвали незаконно.
„Компанията получава искове за клевета и защитава системно правата си“, казват от News Group.
Компанията не успя да намали загубите въпреки намаляването с 40% на разходите за продажби и маркетинг, както и намаляването на броя на персонала от 605 на 546 души. „Компанията ще продължи да предприема различни стъпки, целящи да компенсират въздействието на COVID-19, като намаляване на променливите разходи и внедряване на инициативи за спестяване на разходи“, се казва в изявление.
The Sun, който Мърдок придоби през 1969 г. и отпразнува своята 50-годишнина преди две години, загуби титлата си на най-продавания вестник във Великобритания от Daily Mail миналата година. Това беше най-популярният вестник в страната от 1978 г. насам, като за този период роди запомнящи се заглавия.
По-добрите новини са за вестниците Times и Sunday Times, които успяха да увеличат печалбите преди облагане с данъци от 3.7 млн. паунда през 2019 г. до 10.3 млн. паунда през 2020 г. Заглавията успяха да минимизират годишния спад на приходите до 20 млн. паунда, като отчетените през миналата година постъпления достигнаха 310 млн. паунда
„Намаляването на приходите се дължи на предизвикателните пазарни условия, като се наблюдава спад в тиражите на вестници“, казват от Times Newspapers Ltd, дъщерното дружество на News UK, което управлява заглавията. „Това беше частично компенсирано от силния ръст на приходите от цифрови абонаменти, както и приходите от дигитална реклама, подкрепени от прилагането на повишения на цените на Sunday Times през периода.“