Volkswagen разтърси софтуерното си звено
Компанията, която трябва да генерира до 1.2 трилиона евро приходи дърпа VW назад

Снимка: Deposit Photos
Групата на Volkswagen отново смени ръководството на софтуерното си звено Cariad – само три години, след като автомобилният производител го създаде. В понеделник бордът на Cariad смени своя главен изпълнителен директор Дирк Хилгенберг с Петер Бош, който преди това отговаряше за производството на марката Bentley на VW. Хилгенберг беше в Cariad от 2020 г. Бош ще заеме новата си позиция на 1 юни. Финансовият директор Томас Седран и техническият директор Лин Лонго също загубиха позициите си при преструктурирането.
VW отдавна се бори да пусне софтуер в своите автомобили. Погрешни стъпки в тази посока бяха една от причините главният изпълнителен директор на VW Group Херберт Диес да загуби работата си през 2022 г. Cariad, наричана по-рано Car.Software Organisation, беше създадена през 2020 г. в опит да обърне този курс и да разработи софтуерно дефинирани превозни средства, които не само се конкурират с подобни на Tesla, но също така предоставят развлечения и услуги в автомобила, които генерират приходи.
VW Group си постави амбициозна цел и заяви през 2021 г., че Cariad може да генерира до 1.2 трилиона евро приходи до 2030 г. чрез абонаменти и други продажби. Но грешните стъпки и забавянията предизвикаха поредица от промени в Cariad и отчасти доведоха до уволнението на Диес.
Версия на софтуера 1.1 се намира в произвежданите автомобили на Volkswagen днес. Софтуерът 1.2. на платформата се разработва за автомобили Audi и Porsche, докато бъдещата версия 2.0 ще бъде операционна система, предназначена за всички марки на VW Group. Но усилията закъсняват с поне две години. Софтуерната платформа 1.2 трябваше да бъде завършена през 2022 г. Сега Cariad работи за завършването ѝ тази година, за да бъде готова за моделите от 2024 г.
Тъй като програмата надхвърли бюджета и изостана от графика, ръководството на Cariad беше под нарастващ натиск, според източник, запознат с вътрешната работа на звеното, в което работят повече от 6000 души. Бош се счита за успешен експерт по преобразуване и изпълнителен директор, известен с връзките си във VW Group и нейните 10 бранда.
Според групата Бош е „точният главен изпълнителен директор в точния момент“. VW Group също така добавя двама „признати“ и все още неназовани софтуерни експерти към борда.