Volkswagen сменя името си в САЩ и неволно се издаде
Германската компания все повече започва да напомня на Tesla с действията си

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Месец по-рано от предвиденото Volkswagen случайно публикува прессъобщение на уебсайта си, в което обявява смяна на името на американските си операции. От него става ясно, че отвъд океана компанията вече ще се нарича Voltswagen of America, с което подчертава усилията на германския автомобилен производител в посока електрически превозни средства.
Говорител на компанията отказа да коментира съобщението, което е с дата 29 април, предава CNBC. Впоследствие то бе свалено. Лице, запознато с плановете на компанията, потвърди автентичността на съобщението пред медията.
В него се казва, че новото име ще започне да се използва през май. Промяната е описана като „публична декларация за бъдещите инвестиции на компанията в електрическа мобилност“. Посочва се още, че Voltswagen ще бъде поставен като външна емблема на всички електрически модели, а тези на конвенционално гориво ще останат под бранда VW.
За да се подчертае приемствеността, компанията планира да запази тъмносиния цвят на логото на VW за автомобили с бензинов двигател. За новата марка ще се използва светлосиньо.
Voltswagen of America ще остане оперативно звено на Volkswagen Group of America и дъщерно дружество на германската компания в САЩ.
Волт (Volt) е единица за електрически потенциал, известен още като електродвижеща сила между две точки. По-рано думата бе използвана от General Motors за нейните хибридни електрически коли между 2010 и 2019 г.
Смяната на името е поредната новина около VW, която все повече започва да напомня на Tesla с действията си. По-рано този месец, например, германската компания проведе „Ден на мощността“, подобно на „Деня на батерията“ на американския конкурент. На събитието бяха обсъдени технологиите за електрическа мобилност.
Германският гигант също така обяви цели за значително увеличаване на продажбите на електромобили до края на десетилетието. Той очаква този тип превози да представляват повече от 70% от европейските продажби на марката до 2030 г. Предходната цел бе за 35%. За САЩ и Китай очакванията са делът да достигне 50% за същия период.