LG зарязва бизнеса с таблети
Компанията ще се съсредоточи върху разработките си в по-компактния, но не по-малко горещ сегмент на смартфоните
В момент, когато почти всичко живо на ИТ пазара се надпреварва да прави и предлага таблети, южнокорейският гигант LG Electronics решава да препрати участието си в този бизнес, съобщи pcworld.bg. Вместо това компанията ще фокусира усилията си върху развитието на своите смартфони.pcworld.b
"На този етап решихме да отложим разработката на таблети до по-добри времена и да се фокусираме върху смартфоните", заявил пред журналисти официалния представител на LG Кен Хонг (Ken Hong).
LG представи първия си таблет Optimus Pad още в началото на 2011 г., но за разлика от повечето си конкуренти на този пазар предпочете предпазливия подход и не започна да предлага голям брой модели. В началото на годината корейският производител пусна и интересна LTE версия на Optimus Pad, но изглежда този втори модел от линията ще бъде и последния в обозримо бъдеще.
Интересно е също, че решението на LG да излезе от бизнеса с таблети са разбира само часове, след като Microsoft обяви решението си да навлезе в него със своите Surface устройства. Ходът на LG озадачава пазарните наблюдатели и поради очакванията за продължаващо бурно развитие в този пазарен сегмент - според прогнозите на DisplaySearch например през тази година глобалните продажби на таблети ще достигнат стойност от $78,7 млрд.
От друга страна, за разлика от таблетите LG има с какво да се похвали при смартфоните – например с първия двуядрен модел Optimus 2х, както и с един от първите 4-ядрени модели (Optimus 4X HD). От тази гледна точка решението на компанията не изглежда нелогично.