Надежда Маринова, маркетинг директор на iCard:

Плащането с телефон навлиза бавно в България, но заявките са добри

iCard планира възможност за покупка на застраховка директно от дигиталния портфейл

Снимка: iCard
Дигиталните портфейли, които тепърва навлизат в България, вече са добили популярност на много други места в Европа. За забавеното им навлизане у нас и плановете на българския продукт iCard разговаряме с маркетинговия директор на компанията Надежда Маринова. 

– Дигиталният портфейл iCard съществува от години и се предлага в редица страни. Какви са наблюденията Ви относно темповете на проникване на такива продукти тук в България в сравнение с другите пазари?

- Проникването на дигиталните портфейли в България е със забавяне от около 1.5-2 години в сравнение с тенденциите на европейския пазар. Страната ни е на едно от последните места, докато пазари като Великобритания и Германия използват масово такива продукти от може би над две години. Там вече има много такива финансови продукти, докато у нас дигиталните портфейли все още са сравнително непознати, но с ясни заявки, че влизат и ще присъстват на пазара.

– На какво според Вас се дължи забавянето? 

- За мен забавянето е следствие от общите тенденции на развитие на пазара. Първо трябваше да навлязат картовите продукти и те да се масовизират, а след това и безконтактните плащания. Това развитие отнема години, в които различните заинтересовани страни и институции са влагали време и усилия, включително по оборудването на търговците с необходимите терминали. Идеята е, че за да се се популяризира една услуга, трябва първо да се гарантира, че тя може да се използва.

Друга причина е нивото на финансовата грамотност на хората, което е сравнително ниско. Наше проучване показва, че към момента 65% от потребителите ползват онлайн банкиране. Това е положителна тенденция, тъй като анкетата ни отпреди пет години показва около 20%. Статистиката показва, че положителен тренд, но по-бавен. 

– Каква е ролята на бизнеса в тези процеси и във финансовото ограмотяване на потребителите?  

- Като участник в бизнес средата трябва стимулираме тези процеси и да помогнем потребителите по-бързо да започнат да се възползват от услугите, до които имат достъп. Що се отнася до финансовата грамотност, тя е отговорност на всички заинтересовани страни на този пазар – както на образователните институции, така и на банките, и на бизнесите като нас. А и на регулаторите също. Промяната на нещо толкова сериозно като финансовата грамотност на населението е свързано с усилия от много различни страни.

– Как бихте определели българските си клиенти – като хора, които сами проявяват интерес и търсят финансови услуги, или успявате да достигате и до друг тип? 

- Тук е мястото и ролята на нашия маркетинг, който прави различни кампании, насочени към разнообразни сегменти. Например сега ни предстои кампания, насочена към студентите, в която чрез игри искаме да представим продуктите и техните ползи по по-интересен начин. С такива инициативи ние достигаме до потребители, които нямат сами интерес и не познават добре дигиталните портфейли, но ги ограмотяваме и привличаме като ползватели. 

– Какъв е профилът на клиента на iCard? 

- Продуктът ни е сложен и комбинира различни услуги. В този смисъл аудиторията и клиентите, които могат да го използват, са много различни като персони, като потребителски профили. Най-общо казано това са хора, които са ползватели на смарт телефони, отворени са към този тип технологии и да, стандартно този продукт се вписва в ежедневието на хора, които водят динамичен начин на живот, които пътуват, които пазаруват онлайн. 

– Как гледат на плащането с телефон продавачите в магазините? 

- Плащането с телефон предизвиква много голям интерес, понякога смут, друг път любопитство. За хората е нещо непознато и невиждано, затова и често се среща неподправено удивление.

– Какви нови продукти и услуги подготвя компанията? 

- Нашата постоянна цел е да правим продукта по-интуитивен и „говорещ” на клиента. Опитваме се да предвидим следващата му стъпка и така да го улесним. От друга страна, работим по сегментирането на услугите. Например сега подготвяме карти, подходящи за деца, които да имат контроли за родителите, така че да следят разходването на средствата. Предстои да пуснем и премиум акаунт – пакет в рамките на портфейла, предназначен за клиенти, които често пътуват, търсят по-луксозни услуги като например достъп до вип салони на летищата.

Другата много важна посока е добавянето на услуги, които не са чисто платежни. В момента например подготвяме възможност за покупка на застраховка директно от дигиталния портфейл. Идеята е, когато човек пътува в чужбина, да му предложим и да му напомним, че може да си направи застраховка през iCard. 

– Кога планирате да стартират тези услуги? 

- Планът ни е да реализираме част от тях до края на 2018 г. и да продължим с останалите през следващата година. 

– Коя услуга ще пуснете до края на 2018 г.?  

- Застраховките ще ги пуснем със сигурност до края на годината, като ще предложим на потребителите поне една или две опции на различни типове, а впоследствие ще ги обогатяваме.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: дигитален портфейл | нови продукти | iCard | застраховка за чужбина | Надежда Маринова

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини