Разочароващ старт за Xiaomi на борсата в Хонконг
Основната причина е разгорялата се търговска война
~ 2 мин.
Xiaomi тръгна с разочароващ старт при своя дебют на фондовата борса в Хонконг тази сутрин. В началото на търговията акциите на китайския производител на смартфони се понижиха с 5,9% спрямо цената на листване, съобщава Си Ен Ен.
По-късно обаче книжата бяха възстановили повечето от загубите си.
IPOта (initial public offering - първично публично предлагане) на Xiaomi събра 4.7 милиарда долара, което оценява компанията на около 54 милиарда долара, далеч по-ниски показатели от заявените по-рано през годината. Припомняме, че според първоначалните оценки, компанията очакваше да набере от публичното предлагане около 10 млрд. долара.
IPOта (initial public offering - първично публично предлагане) на Xiaomi събра 4.7 милиарда долара, което оценява компанията на около 54 милиарда долара, далеч по-ниски показатели от заявените по-рано през годината. Припомняме, че според първоначалните оценки, компанията очакваше да набере от публичното предлагане около 10 млрд. долара.
Акциите й паднаха днес, въпреки че пазарът в Хонконг отбеляза ръст от около 1,5%.
Слабият дебют на Xiaomi идва в момент, когато световните пазари се оживяват от ескалиралия търговски сблъсък между САЩ и Китай. Спорът има своите корени в американските притеснения относно технологичните амбиции на Китай и огромния търговски излишък в Съединените щати.
Акциите в Хонконг и Шанхай понесоха тежки удари след старта на търговската война, която реално започна в петък, 6 юли, когато влязоха в сила американските мита за китайски стоки. Миналата седмица индексът на борсата в Хонконг отбеляза спад с повече от 10% спрямо началото на юни.
Изпълнителният директор и съосновател на Xiaomi Лей Джун призна за несполучливия момент, избран за дебют на компанията на фондовата борса, в своята реч преди старта на търговията в Хонконг тази сутрин.
"В този критичен момент в китайско-американските търговски отношения, глобалните капиталови пазари са в постоянна промяна", коментира той.
Според анализаторите, именно избраният момент за борсовия дебют на Xiaomi повдига доста притеснения, най-вече заради изострените търговски отношения между Китай и САЩ и решенията от последните месеци на американските власти срещу дейността на китайски технологични компании. Като пример те посочват големия производител на телеком оборудване ZTE, чиято дейност бе спряна след забрана да доставя на компании в САЩ.
Анализаторите също така поставят под въпрос способността на Xiaomi да увеличи маржовете на печалбата си в бъдеще, като се има предвид, че голяма част от продажбите на смартфони са в ниската част на пазара.
Основана през 2010 г., Xiaomi е петият производител на смартфони в света за миналата година, според данни на изследователската фирма IDC.
Слабият дебют на Xiaomi идва в момент, когато световните пазари се оживяват от ескалиралия търговски сблъсък между САЩ и Китай. Спорът има своите корени в американските притеснения относно технологичните амбиции на Китай и огромния търговски излишък в Съединените щати.
Акциите в Хонконг и Шанхай понесоха тежки удари след старта на търговската война, която реално започна в петък, 6 юли, когато влязоха в сила американските мита за китайски стоки. Миналата седмица индексът на борсата в Хонконг отбеляза спад с повече от 10% спрямо началото на юни.
Изпълнителният директор и съосновател на Xiaomi Лей Джун призна за несполучливия момент, избран за дебют на компанията на фондовата борса, в своята реч преди старта на търговията в Хонконг тази сутрин.
"В този критичен момент в китайско-американските търговски отношения, глобалните капиталови пазари са в постоянна промяна", коментира той.
Според анализаторите, именно избраният момент за борсовия дебют на Xiaomi повдига доста притеснения, най-вече заради изострените търговски отношения между Китай и САЩ и решенията от последните месеци на американските власти срещу дейността на китайски технологични компании. Като пример те посочват големия производител на телеком оборудване ZTE, чиято дейност бе спряна след забрана да доставя на компании в САЩ.
Анализаторите също така поставят под въпрос способността на Xiaomi да увеличи маржовете на печалбата си в бъдеще, като се има предвид, че голяма част от продажбите на смартфони са в ниската част на пазара.
Основана през 2010 г., Xiaomi е петият производител на смартфони в света за миналата година, според данни на изследователската фирма IDC.
Основната дейност на компанията е производството на смартофони, но тя продава и редица други устройства, свързани с интернет, включително скутери и дори умни уреди за приготвяне на ориз. Повечето от продажбите му са в Китай, но дружеството отбелязва агресивен растеж и на много други пазари.