Facebook ще преименува Instagram и WhatsApp

Социалната мрежа консолидира бизнеса си на фона на антимонополните разследвания

Снимка: БТА
08:40 03.08.2019
Instagram и WhatsApp ще бъдат ребрандирани, като промяна ще има дори на имената им, за да е още по-ясно, че те са собственост на Facebook. Двете популярни приложения ще бъдат преименувани на Instagram from Facebook и WhatsApp from Facebook, пише Business Insider.

Новите имена ще се показват както в магазините за приложения на Android и iOS, така и вътре в самите Instagram и WhatsApp. На началните екрани на смартфоните обаче ще продължат да се показват старите имена. „Искаме да е по-ясно, че тези продукти и услуги са част от Facebook“, обяснява говорителят на социалната мрежа Берти Томсън.

Тази промяна, освен немалка, вероятно и ще е със спорен резултат. Брандът Facebook през последните две години годините бе очернян от постоянни скандали, докато WhatsApp и Instagram останаха до голяма степен незасегнати от кризите. От години социалната мрежа, оглавявана от Марк Зукърбърг, предпочиташе да пази страничните си приложения и услуги на разстояние от себе си и те работеха с независими, макар и сходни по йерархия, екипи.

В последното време обаче Facebook опитва да наложи по-централизиран контрол на технологичната си екосистема, а това в дадени моменти провокира напрежение и безпокойство сред служителите. Съоснователите на Instagram и WhatsApp през последните няколко години последователно напуснаха гиганта от Силициевата долина, а различни медийни материали посочиха, че между тях и Зукърбърг е имало напрежение заради натиска на последния за по-тясно интегриране на услугите на Facebook. Instagram и WhatsApp вече са тясно обвързани с Facebook, а до няколко години социалната мрежа има амбициозен план потребителите да може да изпращат съобщения между трите ѝ приложения за чат – Messenger, WhatsApp и Instagram.

В момента Facebook е обект на антитръстово разследване от страна на американската Федерална търговска комисия, което поне отчасти е заради редицата ходове на социалната мрежа да придобива други конкурентни приложения. По-тясната интеграция на Instagram и WhatsApp с Facebook изглежда като опит социалната мрежа да минимизира риска от антимонополен ход срещу нея (като например „разбиването“ ѝ на различни дружества, подчинени на една компания майка), но предстои да се види как тази консолидация на услугите на Facebook ще бъде приета от потребителите.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: facebook | приложения | социална мрежа | Whatsapp | Instagram | чат | преименуване