Последните пейджъри замлъкнаха в Япония
Компанията, която единствена досега поддържаше услугата, я спря
~ 2 мин.
Преди 30 години те бяха задължителен аксесоар за всеки бизнес ръководител. Но сега пейджърите на Япония позвъняват за последно.
Последният доставчик на пейджъри в страната, Tokyo Telemessage, закри услугата си във вторник.
Останаха по-малко от 1500 абонати, повечето от които са здравни работници, съобщава Би би Си.
За последния частен абонат се твърди, че е Кен Фуджикура, който запазил пейджъра си, защото това е предпочитаният от 80-годишната му майка начин да се свърже с него.
"Тъй като само майка ми знае номера на пейджъра, знаех, че [уведомлението за пейджър] е от майка ми", казва той пред уебсайта Nikkan-Spa. "С телефон не бях сигурен, че е спешно."
В неделя погребална компания в Токио постави палатка близо до жп гара, за да могат хората да положат цветя и да отдадат почитта си на пейджърите.
Снимка на пейджър показваше съобщението "1141064", японски код за пейджър за "ние те обичаме".
Пейджърите са малки устройства за комуникация, които първоначално можеха ат да получават прости позвънявания, а по-късно и текстови съобщения.
Всеки пейджър има уникален номер - подобен на телефонен номер - и за да изпрати текст до получател, подателят трябваше да се обади на номера и да остави кратко съобщение. То бива преобразувано в текстово съобщение от човек или, по-често, от машина.
Разработени през 50-те и 60-те години, пейджърите нарастват по популярност през 80-те години. До 1996 г. Tokyo Telemessage е имала 1,2 милиона абонати, с 10 милиона абонати в цялата страна, според информационната агенция Kyodo.
Освен сред работещите, те са били популярни сред учениците в гимназиите, които използвали цифров код за обмен на съобщения. Но скоро след пика на пейджърите идва ерата на мобилните телефони и те стават непотребни.
Последният доставчик на пейджъри в страната, Tokyo Telemessage, закри услугата си във вторник.
Останаха по-малко от 1500 абонати, повечето от които са здравни работници, съобщава Би би Си.
За последния частен абонат се твърди, че е Кен Фуджикура, който запазил пейджъра си, защото това е предпочитаният от 80-годишната му майка начин да се свърже с него.
"Тъй като само майка ми знае номера на пейджъра, знаех, че [уведомлението за пейджър] е от майка ми", казва той пред уебсайта Nikkan-Spa. "С телефон не бях сигурен, че е спешно."
В неделя погребална компания в Токио постави палатка близо до жп гара, за да могат хората да положат цветя и да отдадат почитта си на пейджърите.
Снимка на пейджър показваше съобщението "1141064", японски код за пейджър за "ние те обичаме".
Пейджърите са малки устройства за комуникация, които първоначално можеха ат да получават прости позвънявания, а по-късно и текстови съобщения.
Всеки пейджър има уникален номер - подобен на телефонен номер - и за да изпрати текст до получател, подателят трябваше да се обади на номера и да остави кратко съобщение. То бива преобразувано в текстово съобщение от човек или, по-често, от машина.
Разработени през 50-те и 60-те години, пейджърите нарастват по популярност през 80-те години. До 1996 г. Tokyo Telemessage е имала 1,2 милиона абонати, с 10 милиона абонати в цялата страна, според информационната агенция Kyodo.
Освен сред работещите, те са били популярни сред учениците в гимназиите, които използвали цифров код за обмен на съобщения. Но скоро след пика на пейджърите идва ерата на мобилните телефони и те стават непотребни.
Във Великобритания Националната здравна служба все още използва 130 000 пейджъри - главно благодарение на надеждния прием в болниците - но те ще бъдат извадени от употреба до 2021 г.
Въпреки че е родно място на технологични гиганти като Nintendo, Panasonic и Sony, в Япония старите технологични навици трудно умират.
Въпреки че е родно място на технологични гиганти като Nintendo, Panasonic и Sony, в Япония старите технологични навици трудно умират.
През 2015 г. BBC съобщи, че факсовете и касетите все още са често срещани, докато миналата година правителствен министър призна, че никога не е използвал компютър.
Въпросният политик Йошитака Сакурада по това време беше министър на киберсигурността.