Коронавирусът може да е фатален за европейската автоиндустрия
Още преди появата на епидемията производителите от ЕС имаха други сериозни проблеми
Китайският коронавирус Covid-19 може да се окаже фатален за европейската автоиндустрия. Още отпреди появата му тя изпитваше големи затруднения, свързани с конкуренцията на американските производители на електромобили, както и с все по-строгите изисквания на Европейския съюз (ЕС) по отношение на това какви емисии парникови газове трябва да отделят новите коли.
Големите европейски производители на автомобили и авточасти днес се надпреварваха да затварят заводи и да ограничат продукцията в Италия, обмисляйки междувременно възможността за релокация на работници в друга страна. Всичко това са едва първите знаци, че китайският коронавирус Covid-19 започва да разрушава и без това изпадналата в затруднения автомобилна индустрия в региона, отбелязват от агенция Reuters.
Fiat Chrysler обяви, че временно спира работата на четири свои завода в Италия и че като цяло ще понижи производството си в отговор на забавянето на икономиката и потребителското търсене заради коронавируса. Италиано-американският автопроизводител увеличи превантивните мерки в своите фабрики, включително засилено почистване на всички зони за работа и почивка. По този начин компанията изпълнява директивите на италианското правителство за справяне със силно заразната болест.
Италианският производител на гуми Pirelli също обяви, че за няколко дни спира производството в своя завод в град Сетимо Торинезе, Северна Италия, след като работник от фабриката даде положителен резултат за коронавируса.
Италия е най-зле засегната държава в света след Китай и безпрецедентната карантина на цялата страна засили натиска върху и без това отслабналия автомобилен сектор в региона.
Други автомобилни компании, сред които и най-големият британски производител Jaguar Land Rover и PSA, която е собственик на Peugeot, също се борят да се справят със заразата, подчертавайки рисковете за бизнеса отвъд нарушаването на веригите за доставки и затварянето на границите на Италия. Френският автопроизводител засили правилата си сигурност в свой завод в Източна Франция, където работят 5000 души, след като един от служителите е бил диагностициран с Covid-19. Той е бил в болничен от 29 февруари насам.
Seat, испанското дъщерно дружество на германския конгломерат Volkswagen, също обмисля да изпрати персонал от своя базиран в района на Барселона завод у дома заради проблеми с доставките, които възпрепятстват работата.
Тези проблеми са поредният удар по европейския автомобилен пазар, който и без това се задушаваше заради слабото търсене в световен мащаб и високите разходи за изпълняването на строгите европейски правила за емисиите парникови газове от колите.