УниКредит: 50% от българите плащат битовите си сметки онлайн
Овърдрафти вече могат да се теглят чрез мобилно банкиране, а договорите се подписват през телефона
~ 2 мин.
Половината от потребителите използват мобилното банкиране, за да плащат битовите си сметки. Това стана ясно от думите на Юлиян Влахов, директор на управление Алтернативни канали в УниКредит Булбанк.
„В миналото процентът на клиентите, които използваха мобилното банкиране за своите разплащания беше много малък. За сравнение, в момента половината от разплащанията на физическите лица минават през мобилното банкиране. Фирмите пък предпочитат онлайн банкирането, защото то им дава по-големи възможности за банкови трансфери“, обясни Влахов, като добави, че физическите лица обикновено правят по две до три плащания на месец.
94% от потребителите използват мобилното банкиране, за да следят транзакциите по своята сметка и нейния баланс. Това става ясно от направено проучване сред потребителите в Америка. По думите на Юлиян Влахов ситуацията в България е същата и поведението на българските потребители е като това на американските. Така че направените обобщения важат с пълна сила и за нашия пазар.
Около 61% от потребители пък използват мобилното банкиране, за да прехвърлят пари между собствени сметки, а най-малко хора, около 25 на сто, превеждат пари от собствена сметка по сметка на друг човек чрез мобилното банкиране.
По време на разговора стана ясно, че освен плащане на битови сметки, трансфери на пари и следене на банковия баланс, чрез мобилното банкиране на УниКредит, Булбанк могат да се теглят и овърдрафти.
По думите на директора на управление Алтернативни канали, отпускането на така наречения „заем до заплата“ става за няколко минути.
"Новата услуга е достъпна от 10 октомври 2019 г. и вече 200 клиенти са се възползвали от нея", каза Джакомо Волпи, директор банкиране на дребно в банката. По думите му идеята е не да се увеличи процентът отпуснати заеми сред клиентите на УниКредит, а да се направи възможно най-лесен достъпът до кредитиране. Защото телефонът е неизменна част от нашето ежедневие. "И независимо къде по света се намира клиентът, ще може да изтегли заем", уточни Волпи.
За момента не е възможно всеки от клиентите на УниКредит да се възползва от новата услуга. "Банката следи баланса по сметките на своите клиенти и когато той е под 200 лв., изпращат sms на клиента с предложение за отпускане на овърдрафт", обясни Влахов.
„След получаване на sms клиентът вижда сумата, която му предлагаме, а той има възможност да я коригира. След което клиентът вижда общите условия на договора и ако е съгласен с тях, генерира електронен подпис. След което сканира личната си карта от двете страни, а после и своето лице, за да се установи, че човекът, който тегли заема е този от личната карта. След което се поставя електронния подпис и парите се превеждат по сметката“, обясни още той.
Това е начинът, по който хората могат да получат заем чрез мобилното банкиране на УниКредит, обясни Юлиян Влахов. По думите му допълнителни такси за създаването на електронния подпис не се плащат, а от банката заявиха, че това е първата от поредицата стъпки, които се планират за превръщане на телефона в портфейл.
„В миналото процентът на клиентите, които използваха мобилното банкиране за своите разплащания беше много малък. За сравнение, в момента половината от разплащанията на физическите лица минават през мобилното банкиране. Фирмите пък предпочитат онлайн банкирането, защото то им дава по-големи възможности за банкови трансфери“, обясни Влахов, като добави, че физическите лица обикновено правят по две до три плащания на месец.
94% от потребителите използват мобилното банкиране, за да следят транзакциите по своята сметка и нейния баланс. Това става ясно от направено проучване сред потребителите в Америка. По думите на Юлиян Влахов ситуацията в България е същата и поведението на българските потребители е като това на американските. Така че направените обобщения важат с пълна сила и за нашия пазар.
Около 61% от потребители пък използват мобилното банкиране, за да прехвърлят пари между собствени сметки, а най-малко хора, около 25 на сто, превеждат пари от собствена сметка по сметка на друг човек чрез мобилното банкиране.
По време на разговора стана ясно, че освен плащане на битови сметки, трансфери на пари и следене на банковия баланс, чрез мобилното банкиране на УниКредит, Булбанк могат да се теглят и овърдрафти.
По думите на директора на управление Алтернативни канали, отпускането на така наречения „заем до заплата“ става за няколко минути.
"Новата услуга е достъпна от 10 октомври 2019 г. и вече 200 клиенти са се възползвали от нея", каза Джакомо Волпи, директор банкиране на дребно в банката. По думите му идеята е не да се увеличи процентът отпуснати заеми сред клиентите на УниКредит, а да се направи възможно най-лесен достъпът до кредитиране. Защото телефонът е неизменна част от нашето ежедневие. "И независимо къде по света се намира клиентът, ще може да изтегли заем", уточни Волпи.
За момента не е възможно всеки от клиентите на УниКредит да се възползва от новата услуга. "Банката следи баланса по сметките на своите клиенти и когато той е под 200 лв., изпращат sms на клиента с предложение за отпускане на овърдрафт", обясни Влахов.
„След получаване на sms клиентът вижда сумата, която му предлагаме, а той има възможност да я коригира. След което клиентът вижда общите условия на договора и ако е съгласен с тях, генерира електронен подпис. След което сканира личната си карта от двете страни, а после и своето лице, за да се установи, че човекът, който тегли заема е този от личната карта. След което се поставя електронния подпис и парите се превеждат по сметката“, обясни още той.
Това е начинът, по който хората могат да получат заем чрез мобилното банкиране на УниКредит, обясни Юлиян Влахов. По думите му допълнителни такси за създаването на електронния подпис не се плащат, а от банката заявиха, че това е първата от поредицата стъпки, които се планират за превръщане на телефона в портфейл.