Започна строителството на тунел „Железница“

Стойността на 2-километровото съоръжение е 185 млн. лв. без ДДС

Снимка: АПИ
10:32 23.10.2019
Изграждането на тунел „Железница“ от автомагистрала „Струма“, както и на пътните участъци непосредствено преди и след него, започна, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“. Съоръжението ще е с дължина около 2 км и ще бъде най-дългият пътен тунел, изграждан досега в България.

Изпълнението е обособено в три части - тунела, пътя преди и след него, за да може на обекта да се работи едновременно и да завърши в срока на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г., уточняват от пътната агенция.

Съоръжението ще бъде с две отделни тръби за движение. Дължината на всяка ще е около 2 км и ще бъдат снабдени с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, електронна система за контрол на достъпа и т. н.

Ще бъде изграден и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм гр. Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, които са съответно 108 м и 18 м, подпорна стена и др.

Изпълнител на тунел е Консорциум „АМ Струма тунел 2018“, в който участват: „Джи Пи Груп“ АД, „Глобал кънстръкшън“ ООД и „Виа план“ ЕООД. Стойността на договора е 185.4 млн. лв. без ДДС. Строителният надзор се извършва от „План Инвест Железница“ ДЗЗД. В обединението участват: „План инвест Пловдив“, „Инфра проект консулт“ ЕООД, „Аскос 03“ ЕООД, „Сърч корпорейшън СРЛ“. Стойността на договора е 3.99 млн. лв. без ДДС.

Участъкът преди тунела, пътувайки от София към Кулата, е с дължина 720 м. Включва и обслужващ тунелен път при северния портал и мостово съоръжение. Отсечката ще бъде изградена от ДЗЗД „Железница-Север“, в което са: „ГБС Инфраструктурно строителство“ АД, „Главболгарстрой“ АД и „Главболгарстрой Интернешънъл“ ЕАД. Стойността на договора е 29.99 млн. лв. без ДДС. Строителният надзор е възложен на ДЗЗД „ТЕС Консулт“, в което са: „Строл 1000“ АД, ТРИ-ЕС“ ЕООД и „Експерт десижънс“ ООД. Техният договор е за 600 хил. лв. без ДДС.

Отсечката след тунела е с дължина 1.4 км. Ще бъдат построени селскостопански подлез, подпорна и укрепителна стена, отводнителни съоръжения, изграждане и реконструкция на инженерни мрежи и др. Изпълнител на строително-монтажните работи е „ПСТ Груп“ ЕАД. Стойността на договора е 18.4 млн. лв. без ДДС. Строителният надзор е на ДЗЗД „Пътконсулт 2000-Консулт 64“, в което са: „Пътконсулт 2000“ ЕООД и „Консулт 64“ ООД. Техният договор е за 465 хил. лв. без ДДС.

Автомагистрала „Струма“ е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“, свързващ Видин с Кулата, и по нея преминава пътният трафик за Гърция. Направлението се използва като най-кратък маршрут между Западна, Централна Европа и Бяло море, а също и като връзка на Европа с Азия.

Проектът ще се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: магистрала | Струма | железница | тунел Железница

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини