Жп линията Елин Пелин-Вакарел трябва да е готова през 2025 г.
НКЖИ подписа договор за ремонт на 20-километровата отсечка срещу 500 млн. лв. без ДДС
В края на 2025 г. трябва да е готова напълно модернизираната жп линия Елин Пелин – Вакарел. Това стана ясно при подписването на договора с консорциума изпълнител на най-скъпия участък по българската жп мрежа. Стойността на проекта е 498.8 млн. лв. без ДДС.
Изпълнителят - ДЗЗД „Джен-Дуй жп Елин Пелин“, включва регистрираните у нас клонове на турските фирми „Дженгиз Иншаат Санайи Ве Тиджарет Аноним Ширкети“ АД и „Дуйгу Мюхендислик Иншаат Туризм Дъш Тиджаред Ве Санайи Лимитед Ширкети“ ООД.
Участъкът между Елин Пелин и Вакарел е най-тежкият и труден за изпълнение от цялото трасе между София и Пловдив. Неговата дължина е приблизително 20 км и в обхвата му попада най-големият жп тунел в България, с дължина 6.8 км, който ще бъде напълно съвместим с изискванията за оперативна съвместимост. Подобно съоръжение не е строено у нас от 70-те години – след изграждането на тунела „Козница“.
В рамките на обекта ще бъдат изградени нова гара Елин Пелин, спирка Побит Камък, Разделен пост Вакарел и връзката му с гара Вакарел. В обхвата на проекта са включени нова контактната мрежа и нови системи и съоръжения на външно електро-захранване и външно осветление на гаровите райони. Ще бъдат изградени и 2 двутръбни тунела с приблизителна обща дължина 1.5 км, пътен надлез и пътен подлез, 8 моста и естакади, 11 водостоци, шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 700 м, отводнителни съоръжения, нови системи за сигнализация и телекомуникация в гарите и междугарията и изграждане на нови системи за видео наблюдение и пътнически информационни системи.