Coca-Cola възстановява изцяло използваната в производство вода
В България има създадена програма за свеждане до минимум количеството вода, което се използва
~ 2 мин.
Coca-Cola и компаниите бутилировачи (Системата на Coca-Cola) постигнаха целта си да възстановят, или иначе казано - да изравнят количеството вода, която се използва за производствени нужди в целия свят с това, което се връща в природата и в общностите. Така компанията е първата от Fortune 500, която обяви изпълнението на тази амбициозна цел.
В допълнение, Системата на Coca-Cola анонсира и напредък в постигането на целите за ефективно използване на вода. Отбелязан е ръст от 2,5% през 2015 г. в сравнение с предходната година, или общо 27% спрямо 2004 г. Системата на Coca-Cola възвърна 191,9 млрд. литра вода в природата и общностите през 2015 г., което се равнява на 115% от използваната вода за производство на напитките на компанията. Това показа глобална оценка на използваната вода, изготвена съвместно с The Nature Conservancy и валидирана от LimnoTech и Deloitte.
Системата на Coca-Cola е постигнала целите за възстановяване на използваното количество вода, чрез реализацията на 248 проекта в 71 държави. Те акцентират върху достъп до чиста вода, защита на речни басейни и вода за производствено ползване.
Някои от проектите са конкретно насочени към водоемите, които фабриките ползват и целят връщането на водата към източника, докато други са извън тази система, но са от изключителна важност за местните правителства, общности и партньори. Така през 2015 г. например, Системата на Coca-Cola възстанови 145,8 млрд. литра вода, използвана в производствения процес, обратно във водните басейни в близост до заводите за бутилиране, чрез пречистване на отпадъчните води.
В много от случаите проектите също включват изграждане на канализация, предоставяне достъп до образование, подобряване на местния поминък, адаптиране към изменението на климата, осигуряване на качеството на водите и на биологичното разнообразие, както и да информират за проблемите с водата.
Ключови програми и партньори по проекта на глобално ниво са WWF, Replenish Africa Initiative на Coca-Cola, партньорството Every Drop Matters с Програмата на ООН за развитие, което през 2014 г. се разрасна в проекта New World. Освен това, компанията инвестира в 50 фонда в 12 страни в Африка, Латинска Америка и Карибите с ключови партньори TNC, FEMSA Foundation и Inter-American Development Bank.
В България има създадена програма за свеждане до минимум количеството вода, което се използва. В производственият център в Костинброд са въведени технологии за пестене на вода, като например технология за суха смазка на производствени линии.
Също така, компанията в сътрудничество с Международната комисия за опазване на река Дунав провежда информационни кампании по инициативата „Зеленият Дунав“.