Светът ще има нужда от над 33 000 нови самолета до 2035 г.

Вижте как се развива въздушният транспорт

18:17 12.07.2016

Съгласно прогнозата на Airbus за глобалния пазар през следващите 20 години (2016-2035), пътническият трафик ще нараства средно с 4.5% на година заедно с необходимостта от над 33,000 нови самолети средно със 100 места (32,425 пътнически и 645 товарни над 10 тона) на стойност 5,2 трлн. US $ . До 2035 г. самолетите в света ще се удвоят от днешните 19 500 машини до почти 40 хиляди. Около 13,000 пътнически и товарни самолети ще бъдат заменени с по-горивноефективни модели.

Урбанизацията и нарастващото състояние в динамичните икономики особено в Азия, стимулират растежа на въздушния трафик. С общо население от над шест милиарда души, тези икономики ще растат с 5,6% годишно и склонността към пътувания на хората ще се утрои до 75 процента. В рамките на 10 години вътрешният въздушен трафик в Китай ще стане най-големия в света. В Западна Европа или в Северна Америка растежът на въздушния трафик ще бъде 3,7% процента.

Докато БВП остава основен двигател на нарастването на пътническия обмен, ние виждаме частното потребление (компонент от БВП) да се превръща във все по-значителен икономически фактор, влияещ върху някои важни потоци, включително вътрешните полети в Китай и Индия. Средната класа в развиващите се пазари ще се удвои до 3,5 милиарда души до 2035.

В глобален мащаб 62 процента от населението в света ще бъде градско население и броят на авиационните мега градове* ще се увеличи от 55 на 93 до 2035 г. Тези центрове за създаване на богатство, 47 от които вече са с летища, ще съставляват 35% от световния БВП. За 20 години броят на дневните пътници на дълги разстояния за пътуване до, от, или чрез авиационни мега градове, ще се увеличи повече от двойно до 2,5 млн.

Глобалните бизнес услуги на Airbus, които днес се разпростират в шест центъра за обслужване на клиенти и 14 тренировъчни, са подготвени за растежа през следващите 20 години, изискващ около 1 милион пилоти и инженери (560,000 нови пилоти, 540,000 нови инженери) за полети и поддръжка на новите самолети.

“Докато утвърдените европейски и северноамерикански пазари продължават да растат, Азиатско-тихоокеанския регион е двигателят на растеж през следващите 20 години. Китай скоро ще бъде най-големият авиационен пазар в света и заедно с бързо развиващите се икономики, допълнителна концентрация на населението, както и създаване на богатство, заедно ще засили растежа на въздушното движение ", заяви Джон Лийхи, главен оперативен директор клиенти на Airbus. "Ние увеличаваме производството в отговор  на търсенето на пазара за нашите водещи самолети и паралелно ще повишим нашите предложения и услуги за клиентите, за да отговорим на нарастващите изисквания на въздушния транспорт.”

На пазара на широкофюзелажни през следващите 20 години, Airbus прогнозира търсене на самолети с по-голям капацитет, над 9,500 пътнически и товарни, оценени на повече от  2.8 трилиона US$. Tова представлява 29% от всички доставени нови самолети и 54% от стойността им. Повечето широкофюзелажни доставки (46 процента) ще бъдат в Тихоокеанския регион. В този сегмент, Airbus с A330, A330neo, A350 XWB и A380 предлага най-всеобхватната продуктова гама с капацитет между 200 и 600 места.

На пазара на самолети с една пътека, където семейството на A320 и най-новото поколение A320neo са утвърдени като глобални лидери, Airbus прогнозира необходимост от над 23,500 нови самолети, на стойност 2.4 трилиона US$. Това представлява 71 процента от всички нови машини. Азиатско-тихоокеанският регион ще приеме 39 на сто от тези доставки.

Нарастването на трафика кара авиокомпаниите да избират по-големи самолети, които са се увеличили с над 40% от 1980 г. до днес. Големите машини, например А380 комбинирани с по-висок коефициент на натоварване, правят най-ефективно използването на ограничени летищните слотове и допринасят за нарастване на броя пътници, което е потвърдено от летище Хийтроу в Лондон. Фокусът върху устойчивия растеж позволява по-нисък разход на гориво и по-слаб шум, намалени до 70 на сто през последните 40 години. Тази тенденция продължават иновативните A320neo,  A330neo, А380 и А350 XWB.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Airbus | развитие | самолети | пътници | въздушен транспорт | топ дестинации

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини