Instagram Stories отбеляза 250 млн. активни потребители дневно
Платформата бележи смазваща доминация над конкурентната функция на Snapchat

~ 2 мин.
Instagram Stories продължава да доминира конкурентната функция на Snapchat и вече има 250 милиона активни потребители дневно. Информацията за актуалните данни оповести маркетинг директора на Facebook (собственик на Instagram) Каролин Еверсън.
„Ако се замислите – преди една година по това време Instagram Stories изобщо не съществуваше“, изтъква Еверсън пред CNBC. „Днес на платформата не само имаме 250 млн. души, които да я ползват, но една трета (от най-посещаваните истории) са компании, които ползват Instagram Stories, а 1 млн. са рекламодатели“.
Социалната мрежа за споделяне на снимки Instagram добави функционалността Stories през авгут 2016 г. и с това даде възможност на потребителите да публикуват истории, които изчезват след 24 часа. Въпросната опция е заимствана от Snapchat. До януари тя имаше 150 милиона активни потребители.
„Това увеличение всъщност се дължи на експлозивния ръст на Instаgram като цяло“, коментира Еверсън и припомня, че платформата вече има рекордните 700 потребители в световен мащаб.
Stories за първи път изпревари Snapchat през април, когато от компанията обявиха, че са достигнали 200 милиона активни потребители дневно.
За сравнение през май Snap регистрира 166 милиона ежедневни активни потребители на платформата си. От обявените тогава финансови резултати стана ясно, че акциите на компанията са се понижили с около 3%. Според анализаторите това се дължи на излезлите по-рано данни за нарастващия брой потребители на Instagram Stories.
Една от критиките към Facebook е, че компанията копира функции на Snapchat, но според Еверсън това не е така. Според нея Stories са развили формата допълнително и това се оценява не само от потребителите, но и от рекламодателите. "Ще видите Stories на много различни платформи", добавя тя.