Купуват ли се все още мобилни телефони с бутони?

Вижте и кои компании продават най-много от устройствата отпреди ерата на тъчскрийна

20:43 01.03.2017

Днес, когато дори и първокласниците имат смартфони, тъчскрийнът е завладял всички. Но все пак телефоните с копчета запазват сериозно присъствие на пазара.

Бутонните телефони заемат 21% от световния пазар на мобилните апарати, съобщава Dailycomm, позовавайки се на проучване на Strategy Analytics. През 2016 г. на пазара са постъпили 396 милиона обикновени бутонни телефони с функции за осъществяване на повиквания и изпращане на SMS, а общо са продадени 1,88 милиарда мобилни телефона.

Най-големият производител на телефони в тази категория е Samsung – тя е продала 52,3 милиона апарата, заемайки пазарен дял от 13%, пише Kaldata.com.

„Експертите посочват, че Samsung държи лидерството, благодарение на дълбокото си присъствие на пазара и широката продуктова гама от модели, ползващи се с непреходна популярност, като Xcover 550“ – отбелязва изданието.

На второ място е компанията HMD Global, пускаща устройства под марката Nokia. През миналата година компанията е доставила 35,3 милиона бутонни телефона, заемайки 9% от пазара.

„Финландският бранд поддържа добра репутация в сегмента на традиционните мобилни телефони, за сметка на лесните си за използване и евтини модели, като Nokia 230 с поддръжка на две SIM-карти“, смятат анализаторите.

Възможно е тази година компанията да увеличи продажбите си, след като наскоро представи любимия на мнозина модел 3310.

Челната тройка от лидери се затваря от компания TCL-Alcatel с показател от 27,9 милиона телефона и 7% дял от пазара.

„Въпреки загубата на позиции в смартфон сегмента, бутонните апарати на TCL-Alcatel остават търсени в Латинска Америка и другите региони, където купувачите са чувствителни към цените“ – коментират от компанията.

Всички останали брандове заемат 70,8% от пазара на мобилните телефони.

Анализаторите посочват, че въпреки нарастващата популярност на смартфоните, бутонните телефони остават много популярни на развиващите се пазари, и по-специално в Индия и Африка.

„Въпреки това, в повечето случаи бутонните телефони носят на производителите доста малка печалба. Така че разработчици като Nokia и Samsung трябва да поддържат високи обеми на доставките и да контролират нивата на разходите, ако искат да запазят рентабилността в бъдеще“, смятат експертите.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: продажби | мобилни телефони | бутони