Брандът е едно от най-важните неща за туризма
Според Калин Драганов от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти на страната и липсва ефективна реклама на основните пазари
Туристическият бранд е едно от най-важните неща за развитието на бранша, тъй като по-голямата част от туризма е рекламата. Това каза в ефира на Bulgaria On Air Калин Драганов, член на УС на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА). Според него брандът е много важен за развитието на туризма и привличането на повече посетители в България.
Вчера зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов представи новият бранд "България". Неговото налагане ще започне от септември, но още с обявяването на новото лого на България, то получи широк обществен негативен отзвук. Проектът за изготвянето на туристическия бранд "България" струва 1.4 млн. лв. без ДДС.
"Брандът обаче е само първата стъпка. Важно е как ще се представи България в другите държави", каза Драганов. Според него основен проблем на страната ни е липсата на адекватна реклама. "Основният проблем на България е, че не е разпознаваема за основните пазари - Германия, Холандия и Франция. За тях сме тъмна балканска държава, в която не си заслужава да се отиде. Но реално не е така. Услугите у нас по никакъв начин не отстъпват на конкурентите. Липса ни реклама обаче.", смята той.
Според Драганов има широкоразпространено обществено мнение, че България е евтина дестинация и привличаме само най-бедните туристи. "Има такова обществено мнение. Това мнение обаче е дълбоко погрешно. Достатъчно е да се отворят каталозите на големите туроператори и става ясно, че в Испания и Турция например е много по-евтино", каза той. Все пак беше направено уточнение, че в тези държави ценовият диапазон е много широк и както има много ниски цени, така има и много високи. "България поддържа средни цени и ние привличаме масовия турист. Не идват най-бедните туристи, защото сме прекалено далеч. Те си стоят в страната. Най-богатите пък ходят на места, където се хвърлят много пари, за да се привлекат тези туристи", добавя Драганов.
Той обясни, че тенденцията все повече българи да ходят в Гърция и Турция се дължи на по-ниските цени там. "Заради кризата в Гърция хотелиерите свалиха драстично цените. Много по-лесно е да се качиш на колите и да отидеш там, вместо на нашето море", обясни Драганов. Според него основният проблем е липсата на пари за реклама.