ЧЕЗ: Проблемът - повечето потребители се топлят с ток
Гражданите останаха недоволни след изслушването на ЕРП, ДКЕВР, Комисията за защита на потребителите в парламента
Енергото пише нови Общи условия , ДКЕВР обмисля премахване на такса достъп
Представителите на протестиращите граждани останаха недоволни след изслушването на ЧЕЗ, ДКЕВР, Комисията за защита на потребителите, Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол в парламента, което продължи до късно снощи.
"Недоволни са, защото очакваха да чуят какви конкретни мерки ще се вземат оттук нататък сметките за ток да бъдат намалени. Това не можа да се разбере тази вечер. Няма да спрем да се занимаваме с този проблем, докато не се реши", заяви Яне Янев, председател на анкетната антикорупционна парламентарна комисия за economymagazine.bg.
Депутатът обяви, че изслушването и заседанията на комисията ще продължат, на следващото ще бъдат разгледани финансовите нарушения и параметри на ценообразуването. Представителите на гражданите, които се регистрират, отново ще бъдат допуснати в залата, е категоричен Янев.
"Ако се установи, че наистина са завишени сметките, а за мен това е така.
Наистина трябва да им се възстановят надвзетите суми."
Всяка наша грешка ще бъде коригирана. Хората ще бъдат компенсирани, включително и финансово. Имаме повече от 2 млн. клиенти. Грешки винаги се случват. Готови сме да приемем всички предложения, за да излезем от ситуацията, заяви Петър Балан, управляващ ЧЕЗ-България.
Според него големият проблем е, че голям процент от хората в България се отопляват с електроенергия. Вторият проблем е икономическата ситуация.
"Искам по-малко белетристика и повече конкретика.
Създадено е напрежение, което може да тласне държавата към непредвидими последици, ситуацията е кризисна - масови протести, се обърна към шефовете на ЧЕЗ Яне Янев.
ЧЕЗ прави нови Общи условия за отношенията си с потребителите. Ще запише точен отчетен срок. В момента няма такъв и затова по-дългият срок на отчитане, който наду допълнително декемврийските сметки, не е в нарушение на правилата.
Трябва ли да заплащаме когато получаваме некачествена енергия и ДКЕВР как формира цените при по-ниско напрежение, попитаха от гражданските сдружения.
При смяна на електромерите на цели входове във жилищни сгради, са монтирани трифазни електромери, които са 2,5 по-скъпи, а хората плащат по-високи сметки.
Трябва да се обмисли доколко целесъобразна е такса достъп.
Решавали сме жалби - потребителят присъединен към 6 киловата, а той ползва 2 киловата. Дружеството неправомерно му взима по-голяма сума за такса достъп, коментира Младенова, началник отдел "Цени" в ДКЕВР.
Одитът на ЧЕЗ от ДКЕВР от 18 май 2010 г. показва нарушения на редица от
дейностите, съдържащи се в лицензията. Заключенията са , че са създадени всички условия за необосновано завишаване на разходите.
Констатирани били 23 броя административни нарушения, само 2 от тях са останали - всички други са отменени от съда поради формални пропуски при съставянето на акта.
ДКЕВР води 450 дела и има 11 юристи.
При смяна на уреди , не са връчвани констативни протоколи на потребителите. Те не виждат на какви показания е махнат стария електромер, на какви сложен новият, е констатирано от енергийния регулатор нарушение.
Технологични загуби до 15% също влияят на цената, казаха потребители и попитаха колко са те в Чехия.
7-8%, отговори шефът на ЧЕЗ България и се оправда, че в България 60% от елмрежата била амортизирана, а ДКЕВР не им давала да инвестират, докато в Чехия били вложени милиарди в нея. ДКЕВР трябва да ни одобри инвестициите. Някой трябва да ги плати и това са потребителите.
Комисията за защита на потребителите пък се оплака , че няма инструмент, за да въздейства на ЕРП-то. Има решения на съда за нарушения, които не се изпълняват от компанията, каза председателят на КЗП.