HTC спира да продава таблети в САЩ
Тайванската компания призна, че пазарът там е доминиран от iPad
Тайванският производител на смартфони и таблети HTC обяви изненадващо решение да напусне пазара на таблети в САЩ.
"Това беше важен опит за нас, и таблетите безусловно оправдаха очакванията ни", каза Джеф Гордън, мениджър по глобалните комуникации на компанията. Същевременно той признава, че пазарът в САЩ все още е доминиран от iPad на Apple, предаде Bloomberg.
Независимо от отказа си от по-нататъшни продажби, компанията и в бъдеще ще следи развитието на събитията с оглед на това да се завърне при поява на благоприятна възможност. HTC ще се завърне на пазара само в случай, че успее да създаде продукт, способен да се конкурира с iPad и таблетите на останалите производители.
Точно такова устройство обаче HTC вече обеща през юли. Преди точно едно тримесечие говорител на компанията обяви, че разработваният модел "ще има уникална функция". За какво точно иде реч, все още е неизвестно, както и липсва информация, дали този проект ще продължи да се фокусира върху други пазари.
"Ние следим пазара на таблети много внимателно", заяви Гордън. През последните две години тайванците пуснаха на американския пазар три таблета: Flyer, Evo View 4G и Jetstream. Никой от тях вече не се продава в Америка.
Засега HTC няма представа за това, какъв точно трябва да бъде бъдещият й таблет - дали си струва, например, компанията да направи опит да завоюва позиции в нишата на бюджетните устройства по примера на Nexus 7, или да усвои производството на по-производителни таблети с по-висока цена. Тайванският производител обаче вече има опит и в двете направления - таблетите Jetstream с цена 700 долара и Flyer - с 299 долара.
Reuters припомня, че HTC не е единствената компания, която се отказва от борбата за позиции на пазара на таблети. Още през лятото LG Electronics обяви промяна в своите приоритети и се отказа от производството на таблети, за да се фокусира върху създаването на смартфони.