И България може да блокира турски камиони

Дълговете на БДЖ са намалели с 9 млн. лв. за два месеца, твърди Кристиан Кръстев

256 ~ 2 мин. четене
Автор: Атанас Христов

Ако Турция продължи да налага рестриктивни мерки и да бави българските превозвачи на границата си и нашата страна ще отговори по този начин. За рестриктивна мярка и от българска страна намекна в ефира на bTV служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Кристиан Кръстев. Той обаче е категоричен, че първо ще се води диалог и ако той не даде резултат ще се изпълни разпореждането на служебния премиер Марин Райков за реципрочен отговор от българска страна. Кръстев обаче вярва в "добрия вариант" за решаване на проблема.

"Видях писмо от турските власти, че трябва да има по-стриктни мерки спрямо българските превозвачи. Проблемът е от 7 години. Когато българските превозвачи се вдигнат и блокират граница, нещата се оправят", поясни Кръстев.

Според него основният проблем е, че превозвачите биват бавени. Именно заради това те блокираха границата. "Помолих ги да не политизират процеса, защото предстояха избори", каза още служебният транспортен министър.

Кръстев поясни, че турският му колега е съдействал за временното разрешаване на ситуацията. "В деня, в който пътувах към границата, успях да се свържа с турския транспортен министър, който пое ангажимент на мига да свали рестрикциите, които се прилагат от митниците. След 20 минути ми се обади и нещата започнаха да се нормализират", коментира Кристиан Кръстев.

Той припомни, че до 31 май няма да се прилагат рестриктивни мерки срещу българските превозвачи. "Исках да спечеля време. Никой не вярва на устни обещания. Сръбските превозвачи също се оплакват от подобни рестрикции", твърди Кръстев. По думите му дори и на ниво Европейски съюз вече се вземат мерки.

С едно изречение Кристиан Кръстев коментира и темата БДЖ, като каза, че дълговете на държавната железница към момента са 707 млн. лв., докато преди 2 месеца са били 716 млн. лв.

Подкрепи Economic.bg