Латинска Америка помогна за ръст в продажбите на Carrefour
Най-голямата търговска верига в Европа има 7 супермаркета в България
Продажбите на френската верига супермаркети Carrefour SA се повишиха с 2.1% и достигнаха 22.6 млрд. евро. Оборотът на втората по големина световна верига за търговия на дребно (след щатската Wal-Mart Stores) надминаха очакванията на анализаторите, благодарение на повишението постигнато в Латинска Америка, пише Bloomberg.
Анализатори, които участваха в допитване на агенцията очакваха продажбите на Carrefour да са 22.4 млрд. евро през третото тримесечие. Новината за по-добрите от очакваното приходи изстреляха акциите на веригата супермаркети с 5.6%, което е най-големият дневен ръст от 30 август насам.
Жорж Пласат, който замени Ларс Олофсон като главен изпълнителен директор през май, продължава да се бори за съживяване на продажбите, които намаляха със свиването на потребителските разходи във Франция и други европейски държави. "Тримесечните резултати показват подобрение във Франция, но дейността в Южна Европа продължава да е затруднена", се казва в официалното изявление на Carrefour.
Оборотът на компанията във Франция се е повишил 1.2%, което е малко над предварителните очаквания. Продажбите в страните с дългови проблеми като Испания и Италия са се понижили съответно с 5.4 и 6.6%. Повишението на продажбите в Латинска Америка беше сериозно подкрепено от Бразилия, където показателят се повиши с 9.7% на годишна база. В Китай обаче продажбите са се свили с 6.1%, а понижението в Азия е 3.1%.
България е една от 35-те държави, в които Carrefour има супермаркети. Обектите в нашата страна ас 7 - три в София и по един в Пловдив, Варна, Бургас и Русе. Френската верига обаче не оперира директно в България. В средата на юни компанията-майка реши да продаде своята част от общото дружество "Карфур Маринопулос", което стопанисваше супермаркетите на френския гигант в България, Гърция, Кипър и Албания. След сделката само "Маринопулос" ще държи правата на франчайзинга на марката.