Louis Vuitton плати 2 млрд. евро за Loro Piana
Френската компания цели увеличаване на продажбите на ръчно изработени продукти от висок клас сред азиатските купувачи
Базираната в Париж компания за луксозни стоки LVMH (Moet Hennessy Louis Vuitton SA) е придобила 80% от италианския производител на луксозни маркови дрехи от кашмир Loro Piana. Цената на сделката е 2 млрд. евро, съобщи Reuters. С покупката френската група цели увеличаване на продажбите на ръчно изработени продукти от висок клас сред азиатските купувачи.
Сделката за 80% от Loro Piana дава на италианското предприятие пазарна капитализация от 2.7 млрд. евро - стойност, 3.8 пъти по-висока от прогнозираните приходи от продажби на компанията за 2013 г., които се очаква да са 700 млн. евро.
Loro Piana, който произвежда и фини прежди, има 17% средногодишен ръст на продажбите през последните 3 години. Анализатори коментират, че това ще помогне на LVMH да компенсира по-бавния ръст в продажбите на останалите марки от портфолиото на компанията, сред които и основната Louis Vuitton.
Италианският производители, който реализира 30% от продажбите си в Азия, се радва на продължаващо силно търсене в Китай. И това на фона на забавяне в търсенето на други луксозни марки като Gucci и Louis Vuitton.
LVMH обяви още, че ще финансира покупката на Loro Piana с пари в брой и емитиране на нов дълг. Очаква се сделката да приключи в края на годината.