Peugeot Citroen последва лошата тенденция за автопроизводителите

Европейските неволи са се отразили на печалбата и общите приходи на концерна, илюстрирайки проблемите на пазара за автомобили

124 ~ 2 мин. четене

Водещият френски производител на автомобили Peugeot Citroen отчете рязко понижение на глобалните си продажби с 10.3%, до 8.7 млрд. евро, водено от спад с 16.9% на продажбите в Европа.  Пазарният дял на компанията майка пък е паднал с 10%, съобщава Businessweek.

Европейските неволи са се отразили и на общите приходи на концерна, които са намалели със 7%. Така те наброяват 13 милиарда евро, в които влизат и отделът за автомобилни части, както и финансовото подразделение. Групата е продала 674 000 бройки коли в глобален мащаб за първото тримесечие на годината. Това е спад с 2,5% спрямо 2012 г.

В днешното си съобщение компанията посочва, че очаква европейският пазар на автомобили са отчете спад от 5 процента за цялата година.  Автомобилопроизводителят, чиято централа е в Париж, се бори да преодолее миналогодишната си рекордна загуба от 5 милиарда евро на фона на слабия пазар в Европа и поскъпването на суровините.

Френският концерн обаче не е единсветеният, пострадал от слабия европейски пазар. Водещият германски автомобилопроизводител Volkswagen отчете днес спад на печалбата си от 38 процента за първото тримесечие на годината. Тя пада до 1,94 млрд. евро.

Преди седмица Daimler AG обяви спад на печалбата 2,5 пъти на годишна база, възлизаща на 564 милиона евро зa  първото тримесечие на 2013 г.одина. За същия период година по-рано концернът е имал нетна печалба в размер на € 1,425 милиарда. Междувременно Daimler отбeлязва и спад в продажбите за периода с 3% до  26,1 милиарда евро.

Влошаването на финансовите резултати е свързано с факта, че “за първите три месеца на тази година много от развитите пазари се развиват по-зле от очакваното, поради икономически причини”, казва главният изпълнителен директор на Daimler Дитер Зетше.

Проблемите на европейския пазар се отразяват на конкурентоспособността и гъвкавостта на ценовите политики на производителите на автомобили. Продажбите в Европа падат за 18-ти пореден месец.

Подкрепи Economic.bg