Супермаркетите искат до 70 хил. лв. "входна такса"
Големите търговски вериги продават килограм сирене по 9 лв., което е излязло от производителя на цена 6 лв.
Между 30 и 70 хил. лв. е само "входната такса", която събират големите търговски вериги от производителите, за да им продават стоката. Това обясни в интервю за "Дарик" Георги Хадижийски, производител на млечни продукти. "Големите търговски вериги налагат преса върху българските производители с чудовищно високи такси и това е основната причина за оскъпяването на хранителните продукти на пазара", категоричен е Хадижийски.
По думите му след "входната такса" започват доплащания за реклама, участие в билборд или брошура, което допълнително оскъпява стоката.
"Отношенията на търговските условия във веригите със сигурност не могат да се нарекат договор. В този договор единственото право, което е след 1000 условности на производителя, е да му бъде платено след един срок между 21 и 45 дни, като има не по-малко от 100 задължения, като има твърди търговски отстъпки от порядъка на 10-15%, които са от цената, която веригите спестяват да я кажат - това е цената нето. Тоест те имат надценка между 15 и 25% от тази цена нето", твърди Георги Хадижийски.
Той даде пример, че ако килограм сирене излезе от производителя на цена от 6 лв., веригата го продава от порядъка на 9 лв.