Съвместимо управление на влаковете от София до Берлин

НКЖИ получи първият европейски сертификат за Модернизирана тягова подстанция „Волуяк” и системата за телеуправление СКАДА , включваща всички гари до Калотина-Запад

Автор: Таня Киркова

Управлението на влаковете по телефона отива в историята в България.  

Подаването на тягова електроенергия на влаковете и тяхното  движение  по жп линията София - Калотина  Запад вече няма да се управляват с телефонни команди от всяка гара. След модернизацията на  Тягова Подстанция „Волуяк” и  системата за телеуправление СКАДА , от Централен диспечерски център в  Енергосекция София , сграда „Надежда” ще става управление на движението на влаковете през всички гари от София до Калотина –Запад и то ще бъде съвместимо за влаковете ,които идват и пътуват за Западна Европа.

 Това стана възможно след като вчера нотифициращият орган Железопътен  научен институт – Прага  връчи „Сертификат за съответствие с техническите спецификации за оперативна съвместимост” за модернизираното съоръжение на  генералния директор на НКЖИ Милчо Ламбрев.

Изпълнител на проекта е „Енергоремонт Холдинг” АД.  Това е първият подобен сертификат в България от европейски нотифициращ орган.

Електрифицираната железопътна мрежа има 50 тягови подстанции, чиято модернизация тепърва предстои. Предстои нотификацията на две нови тягови подстанции със система за  телеуправление СКАДА по Линията Пловдив- Свиленград - турска/ гръцка граница, съобщи за www.economymagazine.bg  инж.Стоян Стоянов, директор поделение „Електроразпределение” в НК ЖИ..    

 

 

Коментари: 0