Все повече хора плащат, за да играят във Facebook
Социалната мрежа обяви 24% годишен ръст през февруари
Броят на хората, които плащат, за да играят игри във Facebook се е увеличил с 24% за една година, съобщиха от социалната мрежа. В края на февруари общият брой на играещите е достигнал 250 млн. потребители при 235 млн. души в края на октомври.
"Това е важно перо за Facebook", коментира Шон Райън, директор партньорство при игрите. "Добре е за Facebook. Добре е и за потребителите", добавя той.
От компанията обявиха, че през 2012 г. са платили общо 2 млрд. долара на разработчиците на игри. Друга статистика на Facebook показва, че през миналата година 100-те топ разработчици са спечелили на компанията по над 1 млн. долара всеки.
Практиката на Facebook е да получава процент от плащанията, които правят потребителите, за да играят. Също така социалната мрежа събира приходи от разработчиците, за да рекламира игрите им.
През миналата година главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг предприе стъпки, за да привлече повече разработчици на игри. Основният партньор в тази област е Zynga, но в един момент се оказа, че социалната мрежа е прекалено зависима от разработчика. През 2011 г. 12% от приходите на социалната мрежа идваха благодарение на Zynga.