Alibaba и Ford пуснаха вендинг автомат за коли
На 5 етажа са събрани 42 автомобила, които могат да се купят онлайн
![Alibaba и Ford пуснаха вендинг автомат за коли](/web/files/articles/87327/narrow_image/thumb_1040x585_8.jpg)
Снимка: Alibaba
~ 2 мин.
Китайският гигант в електронната търговия Alibaba Group и американския производител на автомобили Ford представиха вендинг машина за продажба на автомобили в южния китайски град Гуанджоу.
Машината е с височина пет етажа и съдържа 42 автомобила от различни модели, включително Ford Explorer SUV и Mustang, съобщава CNBC.
Alibaba обяви, че потребителите на Tmall, водещата онлайн платформа за пазаруване на Alibaba, с добри кредитни резултати, могат да си купят кола от машината без никаква помощ, в рамките на 10 минути.
Те просто избират модел от мобилното приложение на Alibaba Taobao, лицето им се сканира от приложението и когато дойдат да вземат колата, машината ще проверява самоличността им.
![](http://static.economic.bg/news/9/87327/81.jpg)
"След като бъде избрано превозно средство на Ford, потребителите си правят селфи, за да потвърдят самоличността си, предоставят депозит по електронен път и определят времето, в което ще им е удобно да дойдат лично да си вземат колата", казва Гу Уангуо, генерален мениджър за продажбите на автомобили в Tmall Auto.
Вендинг машината ще бъде отворена за клиенти от понеделник до 23 април. Купувачите ще имат право на 3 дни тестово каране, преди да се ангажират с покупка.
Машината е с височина пет етажа и съдържа 42 автомобила от различни модели, включително Ford Explorer SUV и Mustang, съобщава CNBC.
Alibaba обяви, че потребителите на Tmall, водещата онлайн платформа за пазаруване на Alibaba, с добри кредитни резултати, могат да си купят кола от машината без никаква помощ, в рамките на 10 минути.
Те просто избират модел от мобилното приложение на Alibaba Taobao, лицето им се сканира от приложението и когато дойдат да вземат колата, машината ще проверява самоличността им.
![](http://static.economic.bg/news/9/87327/81.jpg)
"След като бъде избрано превозно средство на Ford, потребителите си правят селфи, за да потвърдят самоличността си, предоставят депозит по електронен път и определят времето, в което ще им е удобно да дойдат лично да си вземат колата", казва Гу Уангуо, генерален мениджър за продажбите на автомобили в Tmall Auto.
Вендинг машината ще бъде отворена за клиенти от понеделник до 23 април. Купувачите ще имат право на 3 дни тестово каране, преди да се ангажират с покупка.
Планира се подобни вендинг машини да бъдат отворени и в Пекин и Хънджоу.
Продажбата на коли онлайн не е нещо ново за китайския гигант в онлайн търговията.
През 2016 г. Maserati продаде 100 автомобила за 18 секунди по време на продажба в Tmall.
Продажбата на коли онлайн не е нещо ново за китайския гигант в онлайн търговията.
През 2016 г. Maserati продаде 100 автомобила за 18 секунди по време на продажба в Tmall.
Онлайн покупката на автомобили се случва все по-често през последните години, като електрическият производител на автомобили Tesla е пионер в директните продажби през интернет.
Други марки като Hyundai, Daimler Benz, BMW и Volvo също са експериментирали с продажбата на автомобили от своите уеб сайтове през последните години.