Alibaba се обединява с модни марки в борбата срещу фалшивите стоки
Компанията реализира 80% от оборота в електронната търговия в Китай

Китайският интернет гигант Alibaba Group стартира кампания за борба с фалшифицираните стоки, които се предлагат платформата й за търговия.
Компанията обяви, че ще си сътрудничи с модни марки, търговски асоциации и експерти по интелектуална собственост по този въпрос. Сред партньорите са световноизвестни марки производители на премиум стоки и продукти като LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, Swarovski и Prada.
Очаква се, че това сътрудничество ще позволи на участниците на пазара да споделят с компанията опита си в областта на защитата на интелектуалната собственост. От своя страна Alibaba ще предостави осигури на членовете на съюза данни и техническа поддръжка в борбата срещу фалшификатите в китайското киберпространството, включително в своята търговска платформа.
Alibaba беше многократно критикувана от фирмите производители, а също и от китайските власти за това, че има твърде меко отношение към продажбата на фалшиви продукти, подкупи и други незаконни дейности в своите електронни платформи за търговия.
Alibaba е специализирана в интернет търговията, създавайки платформи и технологии за електронни продажби. Тя притежава най-голямата в Китай платформа e-commerce, включително и най-популярната сред тях - Taobao. На Alibaba се падат 80% от оборота на електронната търговия в страната.