Ангелкова: Обмисляме повишаването на минималната застраховка за туроператорите
Туристическото министерство все още не е готово с регулациите на Airbnb

© ECONOMIC.BG / Министерство на туризма
В момента се създава работна група, която да обсъди възможностите за увеличаване на минималния лимит на задължителната застраховка за туроператорите. Министерството на финансите, КФН и Асоциацията на застрахователите ще бъдат включени в нея, за да може да се предложат текстове за законодателна промяна и да гарантираме интересите на туристите. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова по време на заседание на Националния съвет по туризъм.
Идеята за промени в стойностите на минималната застраховка за туроператорите идва след фалита на най-големия британски туроператор Thomas Cook преди няколко месеца.
Министър Ангелкова засегна темата и за регулациите, които се обсъждат относно онлайн платформата за отдаване под наем на апартаменти Airbnb. Тя заяви, че в момента се проучват опитите на другите страни в тази насока. „Поехме ангажимент работната група, която бе създадена от началото на годината да предложи текстове със законодателни промени как те да излязат на светло, защото голяма част предлагат тези услуги, но не са регистрирани“, поясни министърът.
Освен това Николина Ангелкова заяви, че в момента се обсъждат промени в Закона за туризма, които предстои да влязат в пленарна зала за първо четене. „Промените касаят основно статута на националните курорти. Ще положим усилия поне част от приходите, постъпващи от националните курорти, да се реинвестират в тях“, каза Ангелкова.
Министър Ангелкова очерта ролята на бъдещи конгресни центрове в националните ни курорти – не само в Слънчев бряг, но и в Златни пясъци и в големите градове също, които имат огромен потенциал да стъпят на картата на деловия туризъм.
През 2020 г. предстои второ издание на проведената през май тази година в Слънчев бряг международна среща за устойчиви инвестиции в туризма. Ще бъде организирана и среща с международни и български блогъри, влогъри и инфлуенсъри, за да се развива иновативната реклама на българския туризъм.