АПИ призова столичани да са търпеливи за Околовръстното
От пътната агенция обещават последният участък да е готов до 2020 г.

5856
~ 2 мин. четене
Пълната реконструкция на Околовръстния път на София е приоритет за Столична община и Агенция „Пътна инфраструктура“. Последният участък от 14.5 км обаче е твърде сложен и изисква повече време. Това стана ясно от думите на инж. Георги Златев, директор на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ в АПИ по повод протест на жители на няколко южни софийски квартала.
Жителите на „Люлин”, „Суходол”, „Горна баня”, „Овча купел”, „Бояна”, „Княжево”, „Филиповци”, „Бъкстон” и др. са притеснени от тежкия трафик по двулентовия път. Трафикът се е влошил допълнително след построяването на Южната дъга, автомагистрала "Люлин" и най-вече Северната тангента.
Според АПИ проблемите са свързани с това, че трасето, което трябва да се разшири, преминава през изключително градски територии и се засягат множество и сложни подземни и надземни инженерни инфраструктури. „Изработката на техническия проект отнема време“, заяви инж. Георги Златев.
Жителите на „Люлин”, „Суходол”, „Горна баня”, „Овча купел”, „Бояна”, „Княжево”, „Филиповци”, „Бъкстон” и др. са притеснени от тежкия трафик по двулентовия път. Трафикът се е влошил допълнително след построяването на Южната дъга, автомагистрала "Люлин" и най-вече Северната тангента.
Според АПИ проблемите са свързани с това, че трасето, което трябва да се разшири, преминава през изключително градски територии и се засягат множество и сложни подземни и надземни инженерни инфраструктури. „Изработката на техническия проект отнема време“, заяви инж. Георги Златев.
Трасето е разделено на два подучастъка: от кв. „Младост“ до връзката с АМ „Тракия“ и от кв. „Бъкстон“ до АМ „Люлин“, с обща дължина 14.5 км. Предвидено е поетапно разширяване и реконструкция на съществуващия Софийски околовръстен път. От АПИ обещават трасето да е готово до 2020 г.
За участъка от кв. „Бъкстон“ до АМ „Люлин“ е изработен идеен проект от Столична община като възложител. „Този проект за реконструкция и уширяване на трасето до магистрален габарит е необходимо да бъде съгласуван от АПИ. Очакваме от Столична община да получим окончателните решения на пътните възли при пресичането на Софийски околовръстен път с бул. „Цар Борис III“ и бул. „Никола Петков“ в посока кв. „Горна баня“, каза инж. Илиана Захариева, член на УС на АПИ.
С изпълнението на проекта ще бъде осъществена връзката на Западна дъга и Северна скоростна тангента и магистралите „Тракия“ и „Люлин“, каза инж. Георги Златев, директор на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ в АПИ, по повод протест на жители на кв. „Горна баня“ в София за облекчаване на интензивния трафик на изхода на квартала при Околовръстния път.
По възлагане на Столична община в процес на подготовка е изменение на действащата към момента регулация, в която ще бъдат отразени и новите проекти решения на пътните възли.
След обезпечаване на участъка с идеен проект и осигуряване на нужното финансиране, ще бъде проведена открита процедура по ЗОП на инженеринг. „Избраният изпълнител ще изготви техническия проект и ще осъществи строителството, като по този начин ще се предвидят по-кратки срокове за реализацията на обекта“, добави инж. Георги Златев.
За участъка от кв. „Бъкстон“ до АМ „Люлин“ е изработен идеен проект от Столична община като възложител. „Този проект за реконструкция и уширяване на трасето до магистрален габарит е необходимо да бъде съгласуван от АПИ. Очакваме от Столична община да получим окончателните решения на пътните възли при пресичането на Софийски околовръстен път с бул. „Цар Борис III“ и бул. „Никола Петков“ в посока кв. „Горна баня“, каза инж. Илиана Захариева, член на УС на АПИ.
С изпълнението на проекта ще бъде осъществена връзката на Западна дъга и Северна скоростна тангента и магистралите „Тракия“ и „Люлин“, каза инж. Георги Златев, директор на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ в АПИ, по повод протест на жители на кв. „Горна баня“ в София за облекчаване на интензивния трафик на изхода на квартала при Околовръстния път.
По възлагане на Столична община в процес на подготовка е изменение на действащата към момента регулация, в която ще бъдат отразени и новите проекти решения на пътните възли.
След обезпечаване на участъка с идеен проект и осигуряване на нужното финансиране, ще бъде проведена открита процедура по ЗОП на инженеринг. „Избраният изпълнител ще изготви техническия проект и ще осъществи строителството, като по този начин ще се предвидят по-кратки срокове за реализацията на обекта“, добави инж. Георги Златев.