Apple изпадна от най-големите доставчици на смартфони в Китай
За първи път челната петица се заема от местни марки, които печелят пазарен дял с новите си AI функции

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Apple беше изместен от списъка на петте най-големи доставчици на смартфони в Китай. Американската компания се сблъсква с все по-силната конкуренция на местни марки, като Huawei, според доклад на Canalys, цитиран от CNBC.
Пазарният дял на Apple в Китай се е свил до 14% през второто тримесечие от 15% през първото тримесечие и 16% през същия период преди година.
Производителят на iPhone, който беше третият най-голям доставчик на смартфони през второто тримесечие на миналата година, падна до шесто място с около 9.7 милиона доставки, според изчисления на CNBC.
Това е първото тримесечие в историята, в което местните доставчици доминират на първите пет позиции“, каза Лукас Джонг, изследователски анализатор в Canalys.
Продажбите на Apple намаляват спрямо първото тримесечие, когато паднаха с 25% на годишна база до 10 милиона единици.
Стратегиите на китайските доставчици за продукти от висок клас и тяхното тясно сътрудничество с местните вериги на доставки започват да се изплащат в хардуерни и софтуерни функции. Най-новият Magic V3 на Honor, който използва GenAI, значително подобри потребителското изживяване при сгъваемите устройства“, добави Джонг.
От друга страна, Apple е изправена пред „тясно място“ на китайския пазар, опитвайки се да „стабилизира цените на дребно и да защити маржовете на партньорите по веригата“, каза той.
Локализацията на услугите на Apple Intelligence в Китай ще бъде важна цел през следващите 12 месеца, пише в доклада на Canalys, тъй като китайските марки агресивно включват генеративен AI в своите продукти.
Доминират китайските марки
От април до юни Vivo си върна първото място с 19% пазарен дял и 13.1 милиона доставени единици – водени от силните офлайн и онлайн продажби по време на фестивала за електронна търговия „618“.
Oppo запази второ място с 11.3 милиона единици, подкрепени от пускането на новата серия Reno 12. Отделилият се от Huawei премиум бранд Honor се нареди на трето място с 10.7 милиона доставени бройки, отбелязвайки 4% увеличение на годишна база.
Huawei се нареди на четвърто място с 15% пазарен дял и 10.6 милиона доставени единици – не беше успявал да стигне до челната петица година по-рано. Потребителският бизнес на Huawei отбеляза възраждане в Китай след пускането на смартфона Mate 60.
Xiaomi зае петото място с шума от първата си електрическа кола, SU7, като също така допринесе за стабилните продажби на K70 и водещата серия 14, пише Canalys.
Като цяло китайският пазар на смартфони е нараснал с 10% на годишна база през второто тримесечие, като доставките са надхвърлили 70 милиона единици.