Аврамова: Ще пуснем новата отсечка по „Струма“ преди 24 май
До 2023 г. трябва да приключи строителството на цялата магистрала, за да не се изгуби европейско финансиране, каза регионалния министър

© ECONOMIC.BG / Economic.bg/Архив
~ 2 мин.
Има нагласа преди почивните дни около 24 май да бъде отворена новата отсечка от 6.5 км по магистрала „Струма“. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова в предаването “Здравей, България” по Нова телевизия.
„Това е отсечката от Благоевград до пътен възел Благоевград-юг, която ще облекчи трафика и няма да се налага влизане в града. Вчера направихме инспекция на строежа, разговаряхме със строителния надзор и със строителя, проследихме напредъка в изпълнението. Очаквам в близките дни, преди празниците, да има готовност да пуснем пътното платно в завършен вид. От „Струма” остава тежкият участък през Кресненското дефиле. До края на годината трябва да имаме избран строител, да се проектира и да започне строителството. До 2023 г. трябва да приключим с магистралата, за да не изгубим европейско финансиране“, обясни тя.
Министър Аврамова уточни, че за пътя Видин-Ботевград в момента се избират изпълнителни. „Очаквам в близките една-две седмици да бъдат отворени и ценовите оферти, подадени за двата ЛОТ-а на участъка от Мездра до Ботевград, така че до края на годината да започнат и реални строителни дейности“, добави тя.
Според нея няма да бъде лесно въвеждането на тол системата, но е категорична, че тя е необходима. „До 2023 г. трябва да приключим с магистралата, за да не изгубим европейско финансиране“, обясни министърът.
„Тол системата е един от вариантите да финансираме една система, която от години е недофинансирана и средства, които се определят от бюджета всяка година са недостатъчни да покрием всички нужди за ремонт на пътища“, добави тя. „8000 км действително, от направената инвентаризация на цялата републиканска пътна мрежа, са в лошо състояние. За да финансираме този сектор е необходимо да направим и тази тежка и трудна, но необходима реформа и да въведем тол системата. От случващото се в последните дни е ясно, че няма да е лесно нейното въвеждане“, каза министър Аврамова.
Регионалният министър коментира и наложените ограничения до 90 км/ч по АМ "Тракия" от Чирпан до Стара Загора. По думите ѝ ремонтът ще струва над 60 млн. лв. и ще може да започне след летния сезон.
„Действително има проблеми с пътната основа, което е предизвикало и неравностите по пътното платно. Ограничението е единствено с цел безопасност. Всеки, който е пътувал по този участък, знае, че 140 км/ч е невъзможна скорост по тази отсечка. Необходими са над 60 млн. лв. за ремонтиране на този участък, защото има нужда от ремонт на пътната основа, а това е непосилна сума за определения бюджет на АПИ и затова за там ще се търсят целеви средства. Това е основен ремонт, за който трябва да изберем изпълнител и да го възложим, но предвид и наближаващия летен активен сезон и пътуването по магистралата, ремонтните дейности ще се опитаме да ги изнесем след летния сезон”, обясни тя.
„Това е отсечката от Благоевград до пътен възел Благоевград-юг, която ще облекчи трафика и няма да се налага влизане в града. Вчера направихме инспекция на строежа, разговаряхме със строителния надзор и със строителя, проследихме напредъка в изпълнението. Очаквам в близките дни, преди празниците, да има готовност да пуснем пътното платно в завършен вид. От „Струма” остава тежкият участък през Кресненското дефиле. До края на годината трябва да имаме избран строител, да се проектира и да започне строителството. До 2023 г. трябва да приключим с магистралата, за да не изгубим европейско финансиране“, обясни тя.
Министър Аврамова уточни, че за пътя Видин-Ботевград в момента се избират изпълнителни. „Очаквам в близките една-две седмици да бъдат отворени и ценовите оферти, подадени за двата ЛОТ-а на участъка от Мездра до Ботевград, така че до края на годината да започнат и реални строителни дейности“, добави тя.
Според нея няма да бъде лесно въвеждането на тол системата, но е категорична, че тя е необходима. „До 2023 г. трябва да приключим с магистралата, за да не изгубим европейско финансиране“, обясни министърът.
„Тол системата е един от вариантите да финансираме една система, която от години е недофинансирана и средства, които се определят от бюджета всяка година са недостатъчни да покрием всички нужди за ремонт на пътища“, добави тя. „8000 км действително, от направената инвентаризация на цялата републиканска пътна мрежа, са в лошо състояние. За да финансираме този сектор е необходимо да направим и тази тежка и трудна, но необходима реформа и да въведем тол системата. От случващото се в последните дни е ясно, че няма да е лесно нейното въвеждане“, каза министър Аврамова.
Регионалният министър коментира и наложените ограничения до 90 км/ч по АМ "Тракия" от Чирпан до Стара Загора. По думите ѝ ремонтът ще струва над 60 млн. лв. и ще може да започне след летния сезон.
„Действително има проблеми с пътната основа, което е предизвикало и неравностите по пътното платно. Ограничението е единствено с цел безопасност. Всеки, който е пътувал по този участък, знае, че 140 км/ч е невъзможна скорост по тази отсечка. Необходими са над 60 млн. лв. за ремонтиране на този участък, защото има нужда от ремонт на пътната основа, а това е непосилна сума за определения бюджет на АПИ и затова за там ще се търсят целеви средства. Това е основен ремонт, за който трябва да изберем изпълнител и да го възложим, но предвид и наближаващия летен активен сезон и пътуването по магистралата, ремонтните дейности ще се опитаме да ги изнесем след летния сезон”, обясни тя.