Автономните коли имат две големи предизвикателства, за да станат масови

Това смята Мишел Авари, ръководител автономната мобилност към Световния икономически форум

Автономните коли имат две големи предизвикателства, за да станат масови
Автомобилните производители и технологичните компании инвестират милиарди в проучване на автономни превозни средства. Индустрията обаче има две основни предизвикателства, които трябва да преодолее преди широкото разпространените на този тип возила. Става дума за технологиите и бизнес моделите, чрез които да печелят пари. Това каза Мишел Авари, ръководител автономната мобилност към Световния икономически форум.

„Имаме две големи предизвикателства пред нас и първото очевидно е технологично“, казва тя, цитирана от CNBC. Тя обяснява, че трябва да се постигне висока увереност в способността на автомобилите да идентифицират обекти и след това да „разсъдят“ как да минат покрай тях. „Това все още не е решено“, подчертава Авари. 

Индустрията разчита на сътрудничество и обмен на данни между компаниите, така че да изгради технологията. Ако продължаващото търговско напрежение между САЩ и Китай спъне фирмите да споделят географско-специфични масиви от данни, според Авари „действително ще се блокира растежът на индустрията“ и ще се попречи на компаниите да работят извън собствените си страни.

Тя все пак обръща внимание, че има много сливания и придобивания, които стимулират партньорството между производителите на автомобили и технологичните компании. Пример е скорошното закупуване на Drive.ai от Apple, което потвърждава интереса на гиганта от Купертино да създаде софтуер за управление на безпилотни коли. 

„Двете страни се нуждаят една от друга, а пазарът е огромен, така че мисля, че има много възможности за всички да излязат като победители“, смята още тя. 

Другото голямо предизвикателство според Авари е бизнес моделът. Тя коментира огромната разлика между концепцията за робо-такси в сравнение с тези в областта на търговските превози, минното дело и строителството, където е по-лесно да се измисли как да се печели. 

Идеята на робо-такситата е да предоставят превоз на потребителите на споделени услуги. Те се тестват в различни райони в САЩ. Миналия месец Waymo, дъщерно дружество на Google, направи някои от своите автономни мини ванове достъпни за клиенти на компанията за споделено за пътуване Lyft. Конкурентът в сектора – Uber, също работи над опции за предоставяне на коли без шофьори. 

Коментари: 0