България „ще настоява“ за изграждането на трети мост над Дунав
Само при Русе-Гюргево има възможност за ползването на средства от европейски източници

~ 1 мин.
България има интерес от изграждането на трети мост над река Дунав и ще настояваме за неговото изпълнение. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков в рамките на провелия се днес парламентарен контрол. Той припомни, че в края на март беше подписан Меморандум за разбирателство между правителството на Република България и правителството на Румъния за изпълнение на съвместни инициативи за подобряване на условията за корабоплаване в общия българо-румънски участък на река Дунав и за транспортната свързаност между двете страни.
В документа са регламентирани изготвянето на предпроектни прочувания за местоположението на бъдещия трети мост, като обект са 5 потенциални възможности. Това са Оряхово-Бекет, Никопол-Турну Мъгуреле, Свищов-Зимнич, Русе-Гюргево и Силистра-Кълъраш. Желязков уточни, че всичките пет локации са приоритет за правителството и са приемливи за румънската страна.
В документа са регламентирани изготвянето на предпроектни прочувания за местоположението на бъдещия трети мост, като обект са 5 потенциални възможности. Това са Оряхово-Бекет, Никопол-Турну Мъгуреле, Свищов-Зимнич, Русе-Гюргево и Силистра-Кълъраш. Желязков уточни, че всичките пет локации са приоритет за правителството и са приемливи за румънската страна.
Министърът допълни още, че само при Русе-Гюргево има възможност за ползването на средства от европейски източници, а при другите трябва да се потърсят подходящи модели за финансиране.
Росен Желязков беше категоричен, че към момента няма приоритизиране на едно или друго място, от възможните за строителство. „Всичко, което предпроектното проучване покаже, че е подходящо като локация и бъде прието от румънската страна, ние ще го приветстваме“, добави още той уточнявайки, че България има много по-голям интерес от мостово съоръжение, независимо къде е разположено, докато Румъния има интерес от по-добра плавателност по реката. Затова Меморандумът разглежда нещата в пакет, за да се намери реалното решение.