БДЖ временно спря поръчката за новата билетна система
Срещу процедурата на стойност над 15.8 млн. лв. без ДДС има две подадени жалби в КЗК

© ECONOMIC.BG / БДЖ / Сайт
Стартиралият търг в края на април за цялостно обновяване на билетната система на „БДЖ-Пътнически превози“ е спрян. Това е станало на 6 юни, сочи справка в Регистъра за обществени поръчки. Най-вероятната причина са две жалби, подадени в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) от „Сименс Мобилити“ и „Компютърнет Сървисиз“.
Припомняме, че въпросната поръчка бе на стойност над 15.8 млн. лв. без ДДС и бе стартирана малко след тази за осигуряване на мобилна и наземна свързаност и софтуерни услуги за билетоиздаващата система. Нейната стойност пък бе над 1.8 млн. лв. без ДДС, а БДЖ избра изпълнителите през май – държавното „Информационно обслужване“ АД и телекомът „А1 България“ ЕАД.
По-скъпата процедура предвижда 30-те автомата, закупени преди 4 години, които обаче не се използват, да влязат в употреба. В нея е предвидена и възможността да се продават билети през мобилно приложение, както и директно във влаковете. Оферти по нея се подават до 28 юни.
Само преди дни обаче – на 6 юни – търгът е временно стопиран. В ЦАИС липсва документация с мотиви за това решение, но в Антимонополната комисия фигурират две жалби, постъпили в края на май месец, срещу решението за откриване на процедурата.
Първата жалба е от „Компютърнет Сървисиз“ ООД и е входирана на 22 май. Втората е подадена от „Сименс Мобилити“ ЕООД на 27 май. И по двете жалби има открито производство, но мотивите на компаниите не са ясни още, тъй като документацията не е публикувана на сайта на КЗК. Фирмите обаче са направили искане за временно спиране на търга. Най-вероятно това е причината той да бъде стопиран, въпреки че КЗК не е излязла с решение все още по жалбите.
Това не е първият път, в който „Компютърнет Сървисиз“ ООД обжалва търг на БДЖ, свързан с билетната система. Припомняме, че компанията е водещ партньор в консорциум „Ай Ен Ес – София тикетинг систем“, който бе избран за изпълнител на внедряването и поддръжката на новата система в градския транспорт в София. Консорциумът има договор със Столична община за 10 години.
През миналата година компанията обжалва търг, стартиран от БДЖ за надграждане на билетната система. Тогава всъщност БДЖ направи първия опит да обнови системата си. „Компютърнет Сървисиз“ ООД подаде жалба в КЗК и търгът временно спря. Впоследствие Антимонополният орган излезе с решение, че жалбата е основателна и така поръчката бе окончателно прекратена.