Boeing 737 Max може да полети отново през декември
Моделът беше приземен през март заради две тежки катастрофи
~ 2 мин.
Boeing обяви днес, че може да възобнови доставките на самолети 737 Max още през декември. Компанията очаква Федералната авиационна администрация на САЩ (ФАА) да издаде заповед за одобряване на връщането на модела в експлоатация през следващия месец, предава Reuters.
Самолетостроителният гигант също така посочи, че очаква да поднови през януари догодина търговската услуга на този модел, който остава принудително приземен по целия свят от март насам. Boeing добави, че това ще зависи от избора на отделните авиокомпании.Инвеститорите останаха доволни от поставения срок, който показа, че компанията е близо до края на процеса по спечелване на одобрението на регулаторите за най-продаваните самолети на Boeing, въпреки че има забавяне спрямо предишните оценки на компанията. Многократните закъснения подтикнаха авиокомпаниите да премахнат самолетите от своите графици няколко пъти.
Southwest Airlines и American Airlines в петък изтеглиха самолетите от графиците си до началото на март, почти година след разпореждането на авиационните регулатори по целия свят за „заземяване“ на модела.
В рамките на няколко месеца се случиха две тежки катастрофи с този модел - в Индонезия през октомври 2018 г. и друга в Етиопия през март. Разследването показа, че пилотите и в двете катастрофи са се борили със Системата за увеличаване на маневрените характеристики, известна като MCAS, която се активира поради погрешни данни от един единствен сензор. Компанията обяви, че е направила промени и вече решенията от системата се взимат на база информацията от два сензора.
Изявлението доведе до силен ръст на акциите на Boeing Co. – с 4.5%.
Компанията спря доставките на самолетите след глобалната забрана в началото на тази година и намали производството с 20% до 42 броя на месец.
Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA) обяви в понеделник, че служителите ѝ „не са определили времева рамка за това кога работата ще приключи“. FAA следва задълбочен процес за връщане на Boeing 737 Max в обслужване на пътници, се казва в съобщение на агенцията. Ние продължаваме да работим с други международни регулатори за авиационна безопасност, за да преразгледаме предложените промени в самолета, допълват от там.
Компанията е извършила тестове на софтуера с FAA в симулатор, една от петте задачи, необходими за връщане на самолета в експлоатация, заяви компанията в понеделник.
„Заземяването“ на 737 Max струва стотици милиони долари на Boeing, а допълнителни разходи ще имат и авиокомпаниите, които ги използват. Дори след като самолетите са напълно изправни да летят, авиокомпаниите ще трябва да обучават хиляди от своите пилоти, преди те да могат да летят с модела. Този процес може да отнеме повече от месец, пише CNBC.