Четири жени, създали голямо богатство от собствен бизнес с козметика
Всяка от тях е започнала от нулата
Тези четири дами са сред най-богатите в САЩ. Всички те са направили по-голямата част от своето богатство със свои козметични компании, или серии грим и грижа за кожата.
Всяка от тях има визия и е създала своите козметични империи от нулата. Всяка има и зашеметяващо богатство.
Вижте как са го постигнали:
Худа Катан
Снимка http://hudabeauty.com
Худа Катан е 34-годишна, основател на Huda Beauty. Нейниата козметична компания за милиард долара стартира като WordPress блог през 2010 г., където тя публикува съвети и уроци за гримиране. През 2013 г. Катан пуска и козметичната си линия. Първият й продукт е набор от фалшиви мигли, които се продават в козметичната верига Sephora. Ким Кардашиан става фен на марката и помага на Huda Beauty да натрупа последователи в Instagram – и то колко – над 26 милиона. Компанията, базирана в Дубай, вече предлага пълна гама козметика, включваща палитри сенки за очи, течни червила, очни линии, основи за гримиране и изкуствени нокти.
Днес Huda Beauty има над 140 продукта. Катан се нарежда на първо място в списъка с богатите инфлуенсъри в Instagram за 2017 г. Тя прави по $18 000 за всяка спонсорирана публикация. Huda Beauty носи поне $ 200 милиона годишни приходи. Сестрите й са нейните партньори.
Катан е роден в Оклахома Сити, Оклахома, в семейството на иракски имигранти. По-късно те се местят в Тенеси, Бостън и Дубай. Днес там е базирана и компанията й. Худа Катан е мажоритарен собственик на Huda Beauty и има нетно богатство от 550 млн. долара.
Анастасия
Соаре
Снимка http://anastasiasoare.ro
Веждите са много важни. Дебелите, добре поддържани вежди, са хит. И има една жена, към която жените се обръщат, за да направят веждите на мечтите си: Анастасия Соаре. Тя е основател на компанията Anastasia Beverly Hills и е любимка на знаменитостите и жителите на Лос Анджелис от десетилетия.
Соаре е родена в Румъния и се премества в Лос Анджелис през 1989 г. Тогава тя е 32-годишна самотна майка, която не говори английски. В Лос Анджелис получава работа в салон за красота и забеляза, че американските жени не обръщат много внимание на веждите си. Тъй като е учила в художествено училище формулата на златното сечение. То използва съотношението от 1,618 до 1, за да намери перфектната дъга на веждата. Соаре патентова това.
Не е нужно много време знаменитости да я открият. Супермоделите Синди Крауфорд, Стефани Сиймор и Наоми Кембъл са сред първите известни дами, които имат вежди от Анастасия. Тя открива свое собствено малко едностайно студио в Бевърли Хилс през 1992 г. и се оказва, че работи седем дни в седмицата, предлагайки грижа за вежди, лицето и кожата. Пет години по-късно тя става достатъчно успешна, за да отвори първия си голям салон в Бевърли Хилс.
Компанията е една от първите в сферата на красотата ,която открива силата на социалните медии като стратегия за налагане на марката. През 2013 г. Anastasia Beverly Hills стартира профила си в Instagram и скоро открива, че инфлуенсърите, включително Ким Кардашиян, й помагат да се превърне в популярна. Благодарение на успеха си в Instagram, Соаре пуска линия за гримиране. Не след дълго продуктите на Anastasia Beverly Hills се продават в Sephora, Ulta и почти навсякъде другаде.
Линията на Соаре продава 485 продукта и отдавна е преминала и в други сфери, освен веждите. Марката е представена е в 2 000 магазина по целия свят. Компанията реализира около 340 милиона долара годишни приходи и е оценявана на около 1,5 млрд. долара. Соаре притежава 100% от компанията.
Кайли Дженър
Снимка Instagram профил
Кайли Дженър е на 20 години. Тя е член на клана Кардашиян-Дженър, майка, модел, козметичен магнат. Според Forbes през юли 2018 г. Кайли Дженър в момента има нетно богатство от 900 милиона долара. Kylie Cosmetics е една от най-горещите компании за грим в историята. Тя пуска своите козметични продукти преди две години, стартирайки с комплект червило и молив на цена от 29 долара.
От този момент насам Kylie Cosmetics е продала продукти на стойност повече от 630 милиона долара Компанията е оценена на около 800 милиона долара. Кайли Дженър притежава 100% от Kylie Cosmetics.
Кайли използва 250 000 долара от приходите си като модел, за да произведе първите 15 000 комплекта червила. Тя прекарва месеци, рекламирайки продуктите в Instagram, и обяви старта в социалните медии ден преди пускането им в продажба. Всички сетове са разпродадени за по-малко от минута. Комплектите Kylie Lip се превърнаха в Kylie Cosmetics през февруари 2016 г. с 500 000 комплекта червила в 6 вариации. До края на същата година фирмата на Кайли продаваше около 50 продукта с приходи от 307 милиона долара.
Кайли е и сред кралиците в социалните мрежи, като има над 110 млн. последователи само в Instagram. Това й помага значително в бизнеса
Джейми Кърн Лима
Снимка Instagram профил
Джейми Керн Лима може да ви изглежда позната. Тя участва в първия сезон на Биг Брадър в САЩ. Тя също е била Мис Вашингтон. И репортер. През последното десетилетие обаче тя е основател и движеща сила в компанията си IT Cosmetics.
се върнем назад. Джейми си проправя път през щат Вашингтон, работейки на няколко работни места, включително преподавайки гимнастика, като детегледачка, рецепционист и сервитьорка. Точно преди дипломирането си поема риска да кандидатства в първия сезон на Биг Брадър. След края на риалити шоуто става репортер. Тя обича да разказва истории, но мрази постоянните критики и преценки за външния й вид. Джейми има розацея и червените петна, които се появяват на кожата й, не са удачни за камерите. Така че тя се отказва от работата си, за да се съсредоточи върху идеята си да създаде линия грим, която ще работи за хора като нея. Затова стартира IT Cosmetics.Години преди това Джейми се среща с големи козметични компании, но не е успява да им продаде идеята си. Затова решава сама да основе компания.
Тя и екипът й работят по 100 часа седмично през последното десетилетие. Със съпруга й и съосновател на компанията Пауло Лима не са вземали почивен ден от стартирането на компанията.
През 2015 г. IT Cosmetics има продажби за 182 милиона долара, а през 2016 г. - над 400 млн. долара. Това привлича вниманието на L'Oreal. През август 2016 г. L'Oreal предлага на Джейми 1,2 млрд. долара в брой за компанията й. Като мажоритарен собственик, дамата получава приблизително 410 милиона долара след данъци от сделката.