Dextrophobia превърна приятелството в двигател на успеха
В момента младите предприемачи изграждат концепцията на втората си стая
Разкажете как се роди идеята за Dextrophobia Rooms?
Мариела: Един от хората в екипа ни разглеждаше самолетното списание по време на полет и видя реклама за подобна стая в Унгария. Тогава реши, че това е нещо, което можем да направим. Ние отдавна имаме желание и хъс да направим нещо заедно. Така решихме, че това е нещо, което на нас ни е интересно, бихме го направили с много желание и най-вероятно ще се получи. Постепенно събрахме екип от седем човека, които сме приятели отдавна.
Трудно ли се прави бизнес с приятели?
Божидара: Всеки си мисли, че е трудно, но ние можем да оборим това твърдение и да кажем, че всъщност не е. Някои от нас са учили заедно, други живеят заедно, трети се познават от деца, така че връзките в самия екип са много силни и фактът, че сме приятели, помага да се развива нашата идея. Много по-приятно е. Ние прекарваме по цял ден заедно, излизаме заедно и това е двигателят на успеха - да имаш съмишленици в това, което правиш, мислиш и наистина да го правиш с хора, които вярват в него.
Разкажете ни малко повече за стаята.
Божидара: Хората, които идват в нашата стая подписват декларации и потвърждават, че няма да разказват какво става в нея с цел да не се провали личното преживяване на всеки, желаещ да посети Dextrophobia Rooms. Регламентът е следният: заключваме нашите посетители за един час в стаята и те трябва да намерят откъде и как да излязат. През това време играчите решават загадки, пъзели, сглобяват, разглобяват. Пъзелът има история, която през цялото време ги води. Играта е динамична и не оставя участниците да скучаят нито за миг. Историята се разкрива постепенно, като всяка следваща загадка допринася за разбулването на мистерията.
Това е стаята, в която посетителите на Dextrophobia Rooms подписват декларация, че няма да разкриват преживяното приключение на свои близки и приятели
Откъде взехте идеи за пъзела?
Божидара: Абсолютно всички неща, които са в самата стая са измислени и направени от нас самите. Това беше и продължава да бъде един от най-интересните процеси за нас, защото сядаш и мислиш нещо, с което да забавляваш другите хора. В момента правим втора стая, за която изграждаме концепцията и тези дни си спомнихме, че това е най-забавният и едновременно с това най-трудният процес.
Мариела: В момента, в който казваме някаква идея, ние я доразвиваме и когато кажем всичко на глас, всеки настръхва и си мисли, че това наистина е нещо много яко.
Dextrophobia оправда ли очакванията ви?
Мариела: Надмина ги. Стаята се посещава не само то български, но и от чужди туристи.
Божидара: Място, през което чуждите туристи разбират за нас е TripAdvisor, където популярността на такъв тип забавления в цял свят е много голяма. Те дори започват да изместват атракциите като музеи и други туристически забавления. Когато посещават нов град, хората искат освен културните забележителности, да направят и нещо по-интересно. Това се превърна в тренд, който се развива много бързо. За наше учудване ние сме на челните места в TripAdvisor и сме препоръчана дестинация от самия сайт.
Каква инвестиция е необходима за създаването на една такава стая?
Божидара: Първата стая, както вече казахме, я изградихме напълно с наша инвестиция и наш труд. В стаята има страшно много електроника. Трудът бе най-скъпото нещо за нас, тъй като всеки от нас се занимаваше с друго нещо. Чисто финансово, ние дадохме около 15 хил. лв. за направата на стаята. Ако дойдат обаче майстори да направят всичко, което ние свършихме, сумата сигурно ще се удвои.
Казахте, че планирате втора стая. Тя в София ли ще се намира?
Мариела: Нищо, което сме чували в световен мащаб за такива стаи няма подобна идея. Наистина правим нещо тотално различно.
Повече за проекта и новия пъзел на Dextrophobia можете да прочетете в мартенския брой на Списание Икономика.