Потребителското доверие в Германия доближава 2-годишно дъно
На фона на сътресенията на международните пазари и забавящото се производство това е много лоша новина за Берлин

© ECONOMIC.BG / Wikimedia
Доверието на германските потребители към местната икономика се е понижило през последните месеци и е на път през юни да удари 2-годишно дъно, пише Reuters. Германските граждани стават все по-малко склонни да пазаруват и все по-песимистично настроени относно перспективите за растеж на най-голямата европейска икономика.
Индексът за потребителското доверие на най-големия германски институт за пазарни изследвания GfK през май се е понижил до 10.1 пункта в сравнение с ревизираните надолу 10.2 пункта през април. Данните се базират на проучване сред 2000 германски граждани. Това е най-ниското ниво на индекса от май 2017 г. насам и и е под прогнозата за 10.4 пункта.
Данните предполагат, че разходите на домакинствата може да се свият в края на второто тримесечие, след като по-ранни проучвания показаха, че забавянето в производствения сектор започва да обхваща части от сектора на услугите.
Вътрешното търсене се превърна в един от ключовите стълбове на икономическия растеж в Германия, осигурявайки финансов буфер срещу външни шокове, като например търговската политика „Америка на първо място“ на президента Доналд Тръмп и все още неуреденото излизане на Великобритания от Европейския съюз.
През първите три месеца на 2019 г. вътрешното потребление в Германия бе основната движеща сила за възстановяването на икономическия растеж с 0.4% на годишна база, тъй като заетостта в страната е рекордна, заплатите растат, а лихвите по кредитите са ниски. Според GfK обаче пропастта между очакванията на гражданите за доходите им и техните виждания за икономиката като цяло все повече се увеличава.