Два „бушона“ ще гръмнат, за да оцелее шефът на АПИ
Регионалният министър е поискал оставките на един директор на дирекция в АПИ и на началник на отдел в ОПУ-Плевен заради тежката катастрофа между Радомирци и Телиш

© ECONOMIC.BG / МРРБ
Министърът на регионалното развитие Иван Иванов иска оставките на директор на дирекция и на началник на отдел. Министърът от квотата на БСП обаче не търси отговорност от председателя на Пътната агенция инж. Йордан Вълчев.
Припомняме, че след организирани протестни шествия в страната заради последния тежък инцидент край Телиш и Радомирци, в който загина 12- годишно дете, граждански организации и родители на деца поискаха оставката на Вълчев.
По-рано през деня „Продължаваме промяната – Демократична България“ също призоваха Вълчев да подаде оставка.
На този фон ресорният министър Иванов иска уволнението на директора на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ в АПИ, както и началника на отдел „Инвестиционно-ремонтни дейности“ в Областно пътно управление – Плевен.
Оставките на подобни ниски нива на управление при големи обществени недоволства са популярни като „бушони“, които да „изгърмят“, за да оцелее ръководството на по-високото ниво. В случая това а председателят на АПИ, а дори и самият министър на регионалното развитие.
В прессъобщението на министерството сега се казва, че
искането на министъра е в резултат на данни от проверката, назначена от него миналата седмица, във връзка с трагичния инцидент край Телиш.“
Въпросната проверка бе оповестена на 2 април, когато Иванов временно отстрани цялото ръководство в ОПУ-Плевен до изясняване на резултатите, свързани с инцидента край Телиш. Това се случи ден, след като от Пътната агенция излязоха с прессъобщение, че с участъка няма проблеми.
Припомняме, че преди два дни стана ясно, че шефът на АПИ инж. Вълчев не смята, че с неговата оставка ще се решат проблемите с пътищата в страната и на практика отказа да я подаде. Тогава той призна, че участъкът е проблемен, но се оправда, че не е могло да се ремонтира основно, тъй като се ползва като алтернатива докато тече строителството на Мездра – Ботевград.
Днес пред журналисти бившият регионален министър и настоящ депутат от ПП-ДБ Андрей Цеков също поиска оставката на Вълчев заради неверни твърдения по повод на ремонта на пътя Радомирци – Телиш.
По думите му АПИ е установила, че участъкът е критичен още през 2022 г. Впоследствие е обявена обществена поръчка за изготвяне на технически проект и е сключен договор. Проектът е изготвен, но основен ремонт така и не е възложен, заяви Цеков.
Първото твърдение на Агенцията беше, че пътят е в добро състояние, тъй като е извършен текущ ремонт през 2024 г. Една седмица по-късно Агенцията излезе с нова невярна информация, че пътят бил в лошо състояние, защото не бил извършен текущ ремонт. При наличието на такова безотговорно поведение и на умишлено бездействие считаме, че Вълчев не може да продължи да изпълнява функцията на председателя на управителния съвет на АПИ“, коментира Цеков.
Отговорът не закъсня
Малко след заседанието на Министерски съвет, регионалният министър Иван Иванов съобщи, че поисканите оставки са на хора, които имат пряко отношение към сигналите, които са подавани през годините за участъка, както и към организацията и сроковете на работа. Иванов съобщи, че проверката продължава.
Той директно отговори и на искането на оставка на Вълчев от страна на ПП-ДБ, като заяви, че персоналната отговорност за шефа на АПИ е на бившият ресорен министър Андрей Цеков, тъй е назначен именно в периода, в който той е оглавявал министерството. Според Иванов Цеков носи отговорност за неподписването на договори за избор на изпълнители за поддръжка на пътната мрежа.