eSky купи Thomas Cook и променя бизнес концепцията си
Компанията не изключва да възроди марката в Централна и Източна Европа

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Полската eSky Group купува Thomas Cook - най-старата туристическа марка в света. Договорът за придобиване е подписан с китайския фонд Fosun Tourism Group (досегашният собственик на марката).
Вследствие на сделката полската компания възнамерява да извърши трансформацията на eSky от платформа за самолетни билети във виртуален оркестратор на пътувания VTO — Virtual Travel Orchestrator (бел. ред. – изготвяне на персонализирани кампании, вследствие на получена информация за клиентите на база тяхното поведение при търсене/резервиране на ваканция).
Придобиването на марката ще отвори врати за групата към други пазари в региона на Западна Европа, пишат от eSky.
Синергията между близо двувековното наследство и опит на марката Thomas Cook с технологията и разбирането на нуждите на днешните потребители на eSky ще ни позволи да укрепим позицията си в Западна Европа, както и да имаме още по-гъвкави предложения“, казва Лукаш Хабай, един от основателите и главен изпълнителен директор на eSky Group.
Фалит
Припомняме, че през есента на 2019 г. Thomas Cook обяви фалит като туроператор, което предизвика хаос в туристическата индустрия по цял свят, включително и в България. Година по-късно компанията се завърна на туристическата сцена с разширено портфолио в сегмента на онлайн туристическите агенции.
Досега марката беше собственост на китайския инвестиционен фонд Fosun Tourism Group.
В момента Thomas Cook се нарежда сред най-добрите туристически платформи в Обединеното кралство по отношение на разпознаваемостта на марката и показателите за доверие.
В резултат на придобиването компанията ще получи достъп до авиационното портфолио на eSky от над 500 редовни и нискотарифни авиокомпании, сред които Lufthansa Group и Ryanair.
Полската eSky Group възнамерява да подкрепи британската марка в по-нататъшното ѝ развитие и да използва своя опит, за да укрепи позицията на eSky в Обединеното кралство и Западна Европа. Тези стъпки ще проправят пътя на eSky към превръщането ѝ в един от водещите продавачи на динамични пакети в Европа, казват от полското дружество.
Компанията не изключва възможността за въвеждане на придобитата марка в Полша и страните от Централна и Източна Европа в бъдеще (всички звена на Thomas Cook от региона бяха закрити след обявяването в несъстоятелност на туроператора през 2019 г.)
Финансовите параметри на сделката не се съобщават на този етап.
Коя е eSky?
Платформата за пътуване eSky оперира в над 50 страни в Европа, Северна и Южна Америка и Африка. Благодарение на инвестициите си в технологии, компанията създаде първата в региона търсачка за сравняване и резервиране на оферти за полети, eSky Travel Search, стартирана през 2008 г.
Година по-късно компанията отвори първите си международни клонове в България и Румъния, а през 2016 г. стартира мобилно приложение. През 2022 г. eSky Group навлезе в бизнеса с динамични пакети - комбиниращ полети и хотели в една резервация.
Историята на Thomas Cook
През 1841 г. британският предприемач Томас Кук решава да организира първата туристическа обиколка в Англия.
Това начинание бележи началото на развитието на организирания туризъм и дългия процес на изграждане на една от най-големите туристически компании в света.
Повече от 180 години по-късно марката Thomas Cook има нов собственик.