ЕК улеснява рекламацията на цифрово съдържание

Онлайн потребителите ще могат да заменят покупките си или да си връщат парите от покупката

ЕК улеснява рекламацията на цифрово съдържание

Снимка: Pexels

440 ~ 2 мин. четене
Подобно на рекламацията на повредени стоки във физическия свят, потребителите в Европейския съюз (ЕС) вече ще имат право да заменят или да си връщат парите за закупено цифрово съдържание онлайн, което има дефект. Това обяви евродепутатът Ева Майдел, която е докладчик за групата на ЕНП по Директивата за продажба на цифрово съдържание, приета заедно с Директивата за продажба на стоки онлайн в Комисията по вътрешен пазар и защита на потребителите в Европейския парламент. 

„В аналоговия свят знаем, че като се повреди хладилникът, докато е в гаранционен период, имаме право на рекламация. В дигиталния свят обаче това не е точно така. Работихме за хармонизиране на правилата така, че да няма значение дали потребителят закупува услуга или стока по интернет или в магазин, като целта е да улесним максимално механизма за рекламация. Потребителското доверие нараства, когато има ясни правила как хората да търсят правата си“, отбеляза Майдел. 

Според новите мерки, ако потребителят е закупил цифрово съдържание онлайн (игри, софтуер, облачни услуги) и забележи дефект, той ще може да избира дали продуктът да бъде заменен, поправен без допълнително заплащане или да получи парите си обратно.

Споразумението цели хармонизираните правила да понижат и разходите на търговците, като ги насърчи да разширяват дейността си зад граница. В същото време им се спестява ресурс, който в момента отделят да се запознават с различията в договорното право на отделните страни от ЕС, в които желаят да предлагат своите продукти.

Новите мерки засягат много активни българи, които все повече пазаруват онлайн. А по данни на Европейската комисия седем от всеки десет български потребители на игри, музика, антивирусни програми и облачни услуги поне веднъж са имали проблем с качеството на услугата.

Това е поредната стъпка към подобряването на защитата на потребителите, този път в дигитална среда. Миналата седмица стана бе обявено намаляване на таксите за трансграничните парични преводи.
Подкрепи Economic.bg