Facebook атакува YouTube
Потребителите на социалната мрежа ще задържат 55% от приходите от реклами, свързани с тяхно видео

Социалната мрежа Facebook започна атака срещу господството на YouTube във видеорекламата в интернет. Компанията обяви нова функция, която ще позволи да бъдат споделяни приходите със създателите на съдържание.
"Ние провеждаме нов тест на "предложени клипове", който позволява на хората да открият подобни клипове на тези, които обичат", заяви говорител на компанията пред AFP.
Facebook ще предложи на малък брой потребители, пускащи собствен продукт, да задържат 55% от приходите от реклами, свързани с тяхното видео.
Посланията ще бъдат вмъквани между клиповете и на авторите на "околорекламното" съдържание. Ще се плаща в зависимост от дължината на рекламните обяви. Рекламата ще се появява след първата минута и преди следващите 4. Авторът на придружения от реклама първи клип ще получи 1/5 от 55-те %, а авторът на следващия – 4/5.
Facebook не обявява предварително цената на видеорекламите. Звукът ще бъде активен по подразбиране за рекламите, сега това не е така за клиповете, пише AFP.
За да се отличават от YouTube, който предлага вече подобен модел за разделяне на приходите - 55% на 45% - от Facebook искат рекламите да се появяват едва след гледане на няколко клипа.
YouTube понякога показва рекламните послания още преди първото видео, а и самите реклами имат предимство пред видеото.
В компанията на Марк Зукърбърг искат да осигурят по-персонализирани клипове. За тази цел социалната мрежа ще разчита на AutoPlay, който пуска видеото, веднага след като то се появи в потока от новини. Това позволява да се увеличи от 1 до 4 млрд. броят на видеоклипове, гледани всеки ден във Facebook за 1 г., заявяват от социалната мрежа.
Световният пазар за интернет реклама е бързо развиваща се ниша. Според Emarketer парите, похарчени от рекламодателите в този сегмент, се очаква да достигнат 7,7 млрд. долара през тази година в Съединените щати. През 2014 г. те бяха 5,81 млрд.